اهواز؛

فعالیت 70 درصد واحدهای صنعتی خوزستان

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خوزستان از بهره برداری و فعالیت ۷۰ درصد واحدهای صنعتی استان فعال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اخلاق محمدیان اظهار داشت: بنا بر آمار واحدهای ثبت شده در سیستم شهرک‌های صنعتی خوزستان بیش از ۷۰ درصد واحدها فعال هستند و به بهره برداری رسیده‌اند.

وی افزود: توسعه شهرک‌های صنعتی و فعال شدن واحدها منجر به شکل گیری چرخه اقتصادی می‌شود و پس از آن نرخ بیکاری در استان کاهش می‌یابد.

محمدیان در پاسخ به پرسشی درباره میزان همکاری بانک‌ها گفت: بانک‌ها قوانینی دارند که قطعاً بر اساس آن ها عمل می‌کنند. اما در دستورالعمل جدیدی ابلاغ شده مهلت بررسی طرح‌ها در بانک‌ها یک ماه است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خوزستان بیان کرد: بانک‌ها تسهیلات ارزان قیمت نداشتند و به همین دلیل در پرداخت تسهیلات موانعی وجود داشت اما در حال حاضر دولت اعلام کرده که تسهیلاتی از منابع داخلی بانک‌ها با نرخ مصوب بانک مرکزی پرداخت کنند.

اخلاق محمدیان اذعان داشت: قرار شد یارانه‌ای به بخش صنعت پرداخت شود که به صورت خودکار نرخ سود تسهیلات کم‌تر از نرخ مصوب بانک مرکزی می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: واحدهایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند و با مشکل نقدینگی مواجه هستند در سامانه بهین‌یاب ثبت نام کنند تا مشکلات آن ها در کارگروه‌های ویژه بررسی شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.