اردبیل؛

بزرگترین تهدید مسلمانان اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه است

امام جمعه اردبیل گفت: وهابیت و دشمنان اسلام٬ با تفرقه افکنی سعی دارند بین امت مسلمانان تفرقه‌افکنی کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آیت الله سیدحسن عاملی در سومین سمپوزیوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در اردبیل اظهار داشت: متأسفانه دنیای اسلام در حال حاضر در آتش تفرقه‌افکنی دشمنان و وهابیت می‌سوزد و سعی دارند با تشدید اختلافات و بر هم زدن مسلمانان شیعه و سنی٬ جنگ و کشتار در کشورهای اسلامی به وجود آورند.

وی گفت: دین اسلام را برای رسیدن به اهداف خود به شیوه‌های مختلف تفسیر می کنند تا در بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند که در این رابطه باید به سیره و سنت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) توجه کنیم تا بتوانیم راه درست را تشخیص دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: چیزی که در بین مسلمانان مشترک است و می‌تواند اختلافات را از بین ببرد٬ توجه به سیره و سنت پیامبر اکرم (ص) است که تمامی مسلمانان جهان می‌توانند با الهام از زندگی این پیامبر اعظم راه اخوت و برادری و نیز شیوه صحیح مبارزه با شرک را بیاموزند.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: تفسیر نادرست دین اسلام توسط وهابیت برای برانگیختن مزدورهای خود به منظور کشتار مسلمانان در کشورهای منطقه است که گروه‌های تکفیری و تروریستی نیز دست پرورده این افکار هستند.

وی بیان کرد: بزرگ‌ترین تهدیدی که در حال حاضر جهان اسلام و مسلمانان را تهدید می‌کند٬ اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه است چرا که با این کار می‌خواهند امت مسلمان را از وحدت دور کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.