پاسخ مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس به سرقت کاشی‌ها

امیری: تمامی آثاری که زیر نظر ما هستند، مجهز به دوربین مدار بسته است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بحث سرقت کاشی‌ها موضوعی بود که از سال گذشته به صورت سریالی و زنجیروار آغاز شد. اما تمام حدس و گمان ها بر این بود که در سال جدید طبق گفته مسئولان دیگر از این موارد پیش نیاید، اما گویا این ماجرا در سال جدید هم به روند خود ادامه داده و ظاهراً قرار نیست متوقف شود. چنانچه چند روز پیش (14 خردادماه) سال جاری کاشی‌های هفت رنگ مسجد نصیرالملک شیراز واقع در جنوب خیابان لطفعلی خان زند و در نزدیکی شاهچراغ به سرقت رفت.

پس از اعلام سرقت بعضی از مسئولین اوقاف بیان کردند که کاشی‌های به سرقت رفته مسجد خارج از بنا بوده و در کوچه‌ای که بیشتر پاتوق کارتن خواب‌ها و افراد معتاد بود، قرار داشت.

در پی این ماجرا به سراغ مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس رفتیم. او در خصوص سرقت کاشی‌ها گفت: این اثر زیر نظر اوقاف بود. وقتی ما از این موضوع مطلع شدیم، نیروی حفاظت خود را به آنجا فرستادیم و پس از صورت جلسه به نیروی انتظامی شکایت نامه خود را ارسال کردیم و قرار شد به این موضوع رسیدگی کنند.
 
وی در ادامه افزود: شیراز ۳۵۰ اثر ثبتی دارد و آثاری که زیر نظر ما هستند، مجهز به دوربین مداربسته است. ما در طرح شکایت خود خواستار جمع آوری معتادان و کارتن خواب ها هم شدیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار