کرمانشاه؛

تاکید رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کرمانشاه به مدارس

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کرمانشاه گفت: مدارس حق ندارند دانش‌آموزان را ملزم به پوشیدن نوع خاصی از لباس کنند و یا با عرضه‌کنندگان و تولیدی‌های پوشاک قرارداد ببندند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عبدالرضا یاری گفت: مدارس حق ندارند دانش‌آموز را مجبور به خرید و پوشیدن نوع خاصی از لباس کنند که هزینه اضافی به خانواده‌ها تحمیل شود.

وی همچنین بستن قرارداد با تولیدکنندگان و یا توزیع کنندگان لباس از سوی مدارس را تخلف دانست و تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد به صورت انفرادی با محل خاصی قرارداد ببندد و دانش آموزان را ملزم به مراجعه به واحد صنفی خاصی بکند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کرمانشاه دریافت هرگونه وجه از سوی مدارس برای هزینه لباسدانش آموزانرا نیز تخلف خواند و تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای حق گرفتن وجه نقد برای نوع خاصی از لباس را ندارد.

یاری با بیان اینکه ساماندهی پوشاک مدارس به سازمان دانش‌آموزشی واگذار شده، عنوان کرد: اگر قرار باشد اقدامی برای لباس دانش‌آموزان صورت گیرد باید در چارچوب قوانین و مقررات این سازمان باشد.

به گفته این مسئول، سازمان دانش‌آموزی هم موظف است تهیه لباس دانش‌آموزان را در چارچوب قیمت مناسب انجام دهد و از انعقاد قرار داد با یک واحد صنفی و یا تولیدی خاص بگونه‌ای که در حق سایر واحدها اجحاف شود، بپرهیزد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، انجمن ، حمایت ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار