ساری،

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان

طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان مازندران در 36 پایگاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی مازندران از آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان استان خبرداد و گفت: 36 پایگاه ثابت و سیار تا 31 شهریور امسال در این طرح خدمات دهی می کنند.

سید شمس الدین حسینی افزود : سلامت 44 هزار و 214 نوآموز مازندران ازنظر بینایی ، شنوایی و آمادگی برای تحصیل در این پایگاه ها ارزیابی می شود.

وی با بیان اینکه در هر شهرستان یک پایگاه سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به مدرسه در نظر گرفته شد ، گفت: با توجه به وسعت و جمعیت در برخی شهرستان ها تعداد این پایگاه ها افزایش یافته است .

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی مازندران افزود: نوبت دهی خانواده ها برای حضور در پایگاه های سنجش سلامت به صورت الکترونیکی است و خانواده ها در نوبت پیش بینی شده باید به این پایگاه ها مراجعه بکنند و براساس تاییدیه ای که صادر می شود برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس اقدام کنند.

حسینی به تعداد نوآموزانی که سال گذشته درپایگاه های سنجش سلامت مازندران مورد ارزیابی قرار گرفتند را 43 هزار و 849 نفر بیان کرد.

وی افزود : در بررسی نتایج سنجش سلامت پارسال ، هشت درصد نوآموزان استان چاق و دارای اضافه وزن و هشت دهم درصد آنان نیز لاغر شدید بودند .

وی وضعیت سلامت دهان و دندان نوآموزان مازندران را مناسب ندانست و گفت: 86 درصد نوآموزان سال گذشته استان دارای دندان پوسیده بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، طرح ، سنجش ، سلامت ، نوآموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.