ساری،

همایشی برای سلامت بهداشت دهان و دندان

همایش کارشناسان بهداشت دهان و دندان دانشگاه های کشور در رامسر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رییس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه آغاز به کار این همایش ملی گفت: همایش کارشناسان مسئول بهداشت دهان ودندان دانشگاه های علوم پزشکی و مدیران عامل بیمه سلامت کشور با هدف آشنایی کارشناسان با توجه به ارائه خدمات بهداشتی به روستاییان در قالب طرح تحول سلامت دهان و دندان برگزار شده است.

حمید صمدزاده با اشاره به بررسی وضع بازسازی و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی روستاها و تامین نیروی انسانی در این همایش افزود: دراین دوره 180 کارشناس بهداشت دهان و دندان ، وضعیت بیمه روستایی ، تفاهم نامه مشترک بیمه با وزارت بهداشت ، اقدامات بهداشت دهان ودندان و دستورالعمل بیمه روستایی و پزشک خانواده را بررسی می کنند.

وی به اجرای طرح سلامت دهان و دندان در 70درصد مراکز با پیگیری و خدمات رسانی سطح یک به ورزان وخانه های بهداشت به گروه هدف زیر 14 سال ومادران باردار در روستاها اشاره کرد و گفت: در این طرح جمعیت 21 میلیون روستایی از این خدمات بهره مند شوند.

وی تعداد دندانپزشکان کشور را 3هزار نفر اعلام و افزود: پیش ازاجرای طرح سلامت دهان و دندان 100 دندانپزشک در روستاهای کشور فعال بودند و اکنون این تعداد به 700 تن رسید.

طرح سلامت دهان و دندان، اوایل تابستان پارسال در استان های کشور اجرایی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار