200 هزار دانش آموز مازندران تاکنون اقدامات دندانپزشکی و استفاده از ژل فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با آغاز این طرح از مهر پارسال تا کنون 50 یونیت دندانپزشکی و یکصد دندانپزشک در مدارس ابتدایی مازندران مستقر شدند که در دو مرحله خدمات مورد تعهد را به افراد زیر پوشش ارائه کردند .

محمد اسپهبدی افزود: از 210 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی مازندران تاکنون اقدامات موردنیاز برای پیشگیری از پوسیدگی دندان برای 200 هزار دانش آموز انجام شد .

وی با بیان اینکه پنج درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی استان از طرح ملی تحول سلامت دهان و دندان بازمانده اند گفت : دانش آموزانی که از این طرح جامانده اند می بایست به 259 مرکز بهداشتی ودرمانی روستایی وشهری استان مراجعه کنند .

وی افزود : این خدمات همچون گذشته به صورت رایگان در اختیار افراد زیر پوشش این طرح قرار می گیرد .

مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران فیشورسیلنت را دیگر اقدام دندانپزشکی برای افراد مورد هدف در طرح تحول سلامت دهان و دندان اعلام کرد و گفت: با پر کردن شیار دندان 40 هزار دانش آموز از پوسیدگی بعدی آن جلوگیری شد .

اسپهبدی افزود : این طرح در مدت شش سال برای کودکان تا 14 سال انجام می شود .

حدود 500 هزار دانش آموز در بیش از سه هزار و 700 مدرسه مازندران مشغول تحصیل هستند .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.