وقتی بان کی مون حرفش در مورد سعودی ها را پس می گیرد

دبیرکل سازمان ملل به دنبال فرافکنی های ریاض نام ائتلاف عربی را از فهرست نقض کنندگان حقوق کودکان در یمن حذف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد لحظاتی پیش نام ائتلاف عربی را به صورت موقت از فهرست نقض کنندگان حقوق کودکان در یمن حذف کرد.

این اقدام دبیر کل سازمان ملل در حالی است که تنها چند ساعت پیش نماینده عربستان در سازمان ملل متحد گزارش اخیر این سازمان درباره اوضاع یمن و متهم شدن ائتلاف عربی به نقض حقوق کودکان در این کشور را به باد انتقاد گرفت.

'عبدالله المعلمی' گفت:‌ 'صدور این گزارش می تواند به اهداف مذاکرات صلح یمن آسیب های جدی وارد کند؛ چرا که ما اکنون پیگیر مذاکرات یمن در کویت هستیم و سرسختانه برای پایان دادن به خشونت ها در یمن تلاش می کنیم.'

به گزارش ایرنا، پیش تر نیز کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواستار برگزاری نشستی فوری با دبیر کل سازمان ملل برای تصحیح گزارش سازمان ملل در باره یمن شده بودند.

سازمان ملل متحد اخیراً در گزارشی، ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان را مسئول حمله به اماکن عمومی و شهروندان و کشتار بیش از 60 درصد از کودکان یمنی اعلام کرده بود. این گزارش با واکنش شدید عربستانی ها و خشم آن ها مواجه شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال 94 با تشکیل ائتلافی متشکل از برخی کشورهای عربی و با حمایت آمریکا به بهانه بازگرداندن منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت، به کشور و مردم یمن حمله کرد که بر اثر آن تاکنون بیش از هفت هزار شهروند یمنی از جمله شماری زیادی از زنان و کودکان کشته یا زخمی شده و دهها هزار نفر نیز آواره شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
چه انتظاری دارین؟مگه قبلا در قضیه کشته شدن غیر نظامیان توسط بمباران هوایی, حوثیها را مقصر نکردن؟توجیهشون استفاده از ضدهوایی بود که به هواپیماها شلیک میکنن کلولها به مردم اثابت میکنه و باعث کشته شدنشون میشه,الان هم مقصر کودکان یمنی هستن که محل تجمعشونو از قبل به هواپیماها اعلام نمیکنن.تازه موقع بمباران هم دقیقا جایی فرار میکنن که قراره بمباران بشه مثل مجلس عروسی یا عزا یا بازار و مدرسه و بیمارستان.آخه غیر عربستان هم کسی نیست به این بچها بگه مگه مدرسه جای بچهاست؟ برین قبرستان بخوابین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
1- باتوجه به عملکرد بسیار بد دبیرکلی فعلی سازمان ملل در دوران تصدی خود که بدون شک یکی از نالایق ترین دبیر کلی بوده است که سازمان ملل بخود دیده و بعنوان نماینده آمریکا عمل می کرده ،در آخر تصدی خود شاید خواسته کاری هرچند کوچک آنهم فقط روی کاغذ انجام دهد!شاید عربستان از طریق شخصیت های ذی نفوذ آمریکائی که جیره خوار عربستان هستند بان کی مون را تهدید و ایشان هم حرف خود را پس گرفتند.
2- شاید هم باج آقای بان کی مون نرسیده بود که آنهم پرداخت شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
واقعا یک مشت حرومی عجب هوای همدیگر رو دارن
آخرین اخبار