پای هماهنگ کننده توافق هسته‌ای ایران به رسوایی ایمیل کلینتون باز شد؛

دی مول: هیچگاه تصور نمی‌کردیم کلینتون از ایمیل شخصی برای مکاتبات محرمانه استفاده کند

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تصور نمی‌کرد کلینتون از ایمیل شخصی برای مکاتبات محرمانه استفاده کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، استفان دی مول -- یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا -- که در دوره وزارت هیلاری کلینتون در سال‌های 2009 تا 2013 به عنوان ناظر و دبیر اجرایی فعالیت می‌کرد، در یادداشتی که دیروز منتشر کرد به وکلای دادگاه مدنی آمریکا اعلام کرد: ما از وجود سرور ایمیل خصوصی کلینتون آگاه بودیم اما هیچگاه تصور نمی‌کردیم که او از این سرور برای مکاتبات محرمانه دولتی استفاده کند. 

بر این اساس، استفان دی مول که در سال‌های 2010 تا 2012 در سمت دبیر اجرایی وزارت خارجه قرار داشت، از ماه سپتامبر به عنوان هماهنگ کننده اجرای توافق هسته‌ای ایران و آمریکا منصوب شد. وی با ادای سوگند در مقابل گروه وکلای محافظه‌کار دیده‌بان قضایی اعلام کرد: سوالات شما بر این فرض استوار است که من از اینکه یک فرد از اطلاعات دولتی، استفاده شخصی کند آگاهی داشته‌ام؛ درحالی که من دلیلی برای چنین قضاوتی نمی‌بینم. 

مول که از سال 2012 تا 2015 به عنوان سفیر آمریکا در لهستان نقشی کلیدی در مذاکرات هسته‌ای با ایران داشت درباره این موضوع که آیا اشتباهی از سوی وزارت خارجه رخ داده است که به کلینتون و مشاوران ارشد اجازه داد در اوایل سال 2013 بدون حفاظت اطلاعات 30 هزار ایمیل دولتی، مقام خود را ترک کنند، اظهار نظری نکرد.

وی در یادداشت خود آورده است: اگر من می‌دانستم که وزیر امور خارجه در دوران تصدی من از حفاظت اطلاعات آگاهی نداشت، از قدرتم برای آگاهی او از مسئولیتش استفاده می‌کردم. وی با دفاع از هیلاری کلینتون تاکید کرد: من فکر می‌کنم زمانی که فردی نسبت به موضوعی آگاهی ندارد، سخت است که این موضوع (استفاده از ایمیل شخصی برای مکاتبات محرمانه) را یک اشتباه بدانیم.

مول روز جمعه به بیش از 3 ساعت پرسش هشت وکیل دیده‌بان قضایی پاسخ داد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار