رئیس‌اف‌بی‌‌آی: کلینتون نباید تحت پیگرد قضایی قرار گیرد

رئیس اف ‌بی‌ آی معتقد است که در پرونده ایمیل شخصی هیلاری کلینتون نباید هیچ اتهام قضایی به وی نسبت داده شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جیمز کومی» رئیس اداره فدرال تحقیقات آمریکا (اف‌بی‌آی) امروز در یک نشست خبری اعلام کرد که به عقیده آژانس متبوع او، نیازی به ایراد اتهام قضایی علیه هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا نیست.

کلینتون از مدت‌ها قبل به دلیل استفاده از ایمیل شخصی در دوران وزارت خارجه برای ارسال پیام‌های محرمانه و سری، تحت فشار قرار دارد. وی اوایل هفته در جلسه‌ای سه ساعت و نیمه به سوالات مأموران اف‌بی‌آی پاسخ داد.

همزمان شدن تحقیقات در مورد این مسئله با رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا، اهمیت نتیجه پرونده را دو چندان کرده است.

صحبت‌های امروز کومی، تا حد زیادی چشم‌انداز محروم شدن کلینتون از ادامه رقابت‌ها را کمرنگ کرده است. پیش از این «لورتا لینچ» دادستان آمریکا گفته بود که به توصیه‌های اف‌بی‌آی توجه خواهد کرد.

رئیس اف‌بی‌آی گفت: کلینتون و دستیارانش در انتقال پیام‌های محرمانه «بسیار سهل‌انگار» بوده‌اند.

وی افزود: از بین 30 هزار ایمیلی که مورد بررسی قرار گرفته، 110 مورد حاوی اطلاعات محرمانه بوده‌اند. به گفته کومی، این احتمال وجود دارد که هکرها از طریق ایمیل‌های کلینتون به برخی اطلاعات طبقه‌بندی شده دسترسی پیدا کرده باشند.

وی با این حال تصریح کرد به عقیده اف‌بی‌آی «هیچ اتهامی» نباید به کلینتون وارد شود و او نباید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

کومی خاطر نشان کرد هرچند که این وزارت دادگستری است که در ارتباط با این موارد حرف آخر را می‌زند، اما ما به آن‌ها اعلام خواهیم کرد که از نظر ما نیازی به ایراد اتهام در این پرونده وجود ندارد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار