کار بند "کجکی" و "دهنه" به زودی آغاز می شود

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در دیدار با شماری از مردم هلمند گفته است که کار بندهای دهله و کجکی بزودی آغاز می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشرخبرنامه ای اعلام کرد که آقای غنی در جریان سفرش به هلمند، با رهبری نظامی و مسؤلان اداری ولایت هلمند دیدار و گزارش اجراات و کارکردهای آنان را شنیده و جهت بهبود روند کاری، به آنها هدایت لازم را داده است.

سپس آقای غنی با شماری از با علمای دینی، بزرگان اقوام، زنان، تاجران ملی، اعضای شورای ولایتی و جامعه ولایت هلمند دیدار و به مشکلات و پیشنهادات آنان گوش داده است.

آنان مشکلات و پیشنهادات منطقوی ولایت هلمند را در بخش‌های، تأمین امنیت و آوردن صلح، تجهیز بیشتر و ایزاد تشکیل قوای امنیتی، ایجاد زمینۀ کار مخصوصاً به جوانان، توجه در زمینۀ جذب زنان در ادارات دولتی، از بین بردن فاصله میان ارگ و مسجد، نبود خدمات صحی و تعلیمی مخصوصاً در ولسوالی‌های شمالی ولایت هلمند، اعمار تعمیر برای پوهنتون هلمند، بهبود کیفیت معارف، اعمار کلینیک صحی، جلوگیری از غصب زمین و فعالیت افراد زورمند و تسریع روند کار بند کجکی با رئیس جمهور شریک ساختند.

غنی نیز گفته است:”من منحیث خادم اول مردم وظیفه دارم که به مشکلات آنان رسیدگی نمایم. او از والی و شاروال ولایت هلمند تشکری کرد که به وقت کم توانسته اند اعتماد و حمایت مردم را کسب نمایند”.

وی بیان داشته که در بخش حکومتداری ولایت هلمند تغییرات بنیادی وارد خواهد شد و به والی هلمند هدایت داده، تا ادارات محلی این ولایت را بگونۀ همه جانبه بررسی نماید تا به افراد متخصص و با دانش زمینۀ کار مهیا گردد. او تأکید کرده که به هر پست کلیدی سه کاندید پیشنهاد گردد، تا بر حسب شایستگی و تخصص یکی برگزیده شود.

او افزوده:”اصلاحاتی را که شما می‌خواهید من نیز در آوردن آن عزم مستحکم دارم و روی آن تأکید می‌نمایم…من می‌خواهم هلمند یکبار دیگر به مکان امن، آباد و سر سبز مبدل گردد”.

رئیس جمهور از باشنده‌گان زمین‌داور هلمند که بخاطر اعمار کانال آب ۶۰ سال حوصله مندی اختیار نموده اند، تشکری نموده و وعده داد که کار این کانال بزودی آغاز می‌شود.
وی اظهار داشته که امسال سال ساده و آسان نیست، مزدوران بی‌گانه بالای مردم بی‌گناه افغانستان و تأسیسات عامه حمله می‌کنند و نیز خواهان ایجاد مشکل به ولایت هلمند می‌باشند، زیرا هلمند حوزۀ غرب و جنوب است.

رییس جمهور افزوده :” کسی‌که برای ثبات هلمند عمل ناقض انجام می‌دهد باید شناسایی شود”.
آقای غنی به معین ارشد امنیتی هدایت داد که شکایات و ادعاهای موجود علیه فرمانده پیشین پولیس هلمند را بررسی نماید، تا در صورت اثبات با وی برخورد قانونی صورت گیرد.

وی با بیان این مطلب که آب‌های افغانستان بر اساس قوانین بین‌المللی مهار و تنظیم خواهد شد گفته است که کار بندهای دهله و کجکی نیز بزودی آغاز می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به تأمین صلح و ثبات گفته است:” هیچ افغان باید در مورد عزم و ارادۀ ما برای آوردن صلح شک نداشته باشد، زیرا ما تلاش‌های فراوان در زمینه انجام دادیم و عزم ما متین می‌باشد. وی گفت، صلح تحمیلی که به زور دیگران تأمین گردد، قابل قبول ما نیست چرا که این ملت روحیۀ زنده دارد”.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار