نمایندگان در مراسم خاک‌سپاری شیرولی وردک خواستار تأمین امنیت از جانب حکومت شدند

رییس مجلس نمایندگان در مراسم خاک‌سپاری شیرولی وردک از حکومت خواست که در تأمین امنیت اعضای شورای ملی توجه جدی کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، پیکر شیرولی پس‌از چاشت امروز (دوشنبه ۱۷ جوزا) در نزدیک شورای ملی به خاک سپرده شد.

در مراسم تشیع جنازۀ این عضو مجلس، رییسان و اعضای دو مجلس شورای ملی، برخی از اعضای کابینه و اعضای رهبری حزب اسلامی شرکت کرده بودند.

اعضای خانواده و مقام‌های بلندپایۀ دولت و نیز برخی از اعضای رهبری حزب اسلامی، به شمول پسر گلبدین حکمتیار، در این مراسم شرکت کردند.

فاروق وردک، برادر شیرولی وردک گفت: «دشمن ما بسیار ذلیل است؛ ما در مراسم خاک سپاری کمتر شرکت می‌کنیم تا که ما زمینه را برای مزدور بیرونی ما فراهم نکنیم.»

پس‌از جان باختن شیرولی وردک در انفجار یک ماین در کابل، خواست‌ها این استند که حکومت برای تأمین اعضای شورای ملی بیشتر توجه کند.

عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان اظهار کرد: «مخاطب ما حکومت است که در راستای تأمین امنیت اعضای شورای ملی بنا بر مسؤولیت و مکلفیت که دارند، مسایل که لازم است تدابیر جدی خود بگیرند.»

پسر نوجوان شیرولی، که مراسم خاک‌سپاری پدرش در کنار گورستان نشسته‌است، مرگ پدرش را تحمل کرده نمی‌تواند.

سرانجام پیکر شیرولی وردک به خاک سپرده شد، اما اعضای خانواده و بسته‌گان او دربارۀ عاملان این رویداد چیزی نگفتند؛ در حالی‌که طالبان مسؤولیت این رویداد را پذیرفته‌اند.

فضل‌الهادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا بیان کرد: «صبر و حوصلۀ مردم افغانستان برای دست‌یافتن به امنیت و آرامی در برابر مزدوران خارجی به پایان رسیده‌است و مبارزۀ مردم در برابر این مزدوران مسؤولیت همه است.»

‌شیرولی وردک، برادر فاروق وردک، وزیر پیشین معارف، و از اعضای حزب اسلامی بود که عصر روز یک‌شنبه در نتیجۀ انفجار یک ماین جاسازی‌شده در نزدیکی خانه‌اش در حوزۀ پنجم شهر کابل جان باخت.

شیرولی وردک هنگامی در این رویداد زخمی و سپس جان باخت که نیروهای امنیتی سرگرم خنثاسازی این ماین کارگذاری‌شده در یک صندوق برق بودند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، رییس ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.