ارومیه؛

برگزاری همایش روحانیت – معنویت و بصیرت در ارومیه

به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان همایش روحانیت – معنویت و بصیرت با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و جمعی از روحانیون و فرماندهان نظامی در مسجد سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه   حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ، با اشاره به اهمیت تبلیغ و تبیین احکام اسلام در این ماه مبارک گفت : یکی از بزرگترین توفیقات و نعمات های خداوند متعال برای روحانیان و مبلغین دین اسلام تبلیغ شریعت و تشریح احکام و سنن برای مومنان و خداجویان است و ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا از فیوضات براکات ان برای تعیین فرمامین الهی به نحو احسن استفاده شود .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به احادیث افزود : طبق سفارش ائمه اطهار بیان صریح و ساده و روان احکام و دستورات الهی برای مومنان یک اصل مهم است و روحانیان و مبلغین باید با مطالعه و آگاهی کافی به مباحث اخلاقی – بصیرتی – سیاسی و امر به معروف و نهی از منکر جهت نشر جامعه نیز بپردازند .

حجت الاسلام فخری مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی نیز در ابتدای همایش با اشاره به سالروز رحلت ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدا 15 خرداد گفت : امام خمینی (ره) مظهر شجاعت و بصیرت در جامعه اسلامی بود و با شعار تکلیف به عمل و پشتیبانی مردم توانست اهداف انقلاب را تحقق بخشد و امروز روحانیان و علما باید عملکردهای حضرت امام خمینی (ره)را جهت تبلیغ دین اسلام سر لوحه خود قرار دهند .

حجت الاسلام نظری از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در بخش از این همایش به بحث و بررسی و آگاهی دهی در مورد مسائل روز دنیای اسلام برای حاضرین پرداخت.

در پایان این همایش با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و سردار خرم طبق حکمی حجت الاسلام علیپور به عنوان فرمانده پایگاه شهدا روحانیت منصوب و از صبر و رشادتهای پدر شهید مدافع حرم مصطفی قاسم پور تجلیل و ساختمان پایگاه شهدا روحانیت واقع در محل سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز افتتاح شد .

انتهای پیام/ب

برچسب ها: ارومیه ، همایش ، رمضان ، بصیرت ، تبلیغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.