شیخ احمد کریمه: شیعیان ایرانی حسن نیت دارند/ وهابی‌ها دائما شیعه‌هراسی را تبلیغ می‌کنند

استاد برجسته دانشگاه الازهر مصر اعلام کرد به زودی مطالب موثقی را منتشر می‌کند که موانع وحدت میان شیعیان و اهل سنت را از میان می‌برد.

شیخ احمد کریمه: شیعیان ایرانی حسن نیت دارند/ وهابی‌ها دائما شیعه‌هراسی را تبلیغ می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم، استاد فقه تطبیقی دانشگاه الازهر در مصاحبه اختصای با روزنامه «رأی اليوم» با اشاره به کتاب «موسوعة الأحاديث الفقهية عند المذاهب الإسلامية» که حاصل کار علمی «موسسه علمی فرهنگی دار الحديث» با همکاری «شورای سياست گذاری مدارس اهل سنت است» افزود: در اين اثر ارزشمند که به دست من رسيده است جديت و تلاش علمی از سوی شيعيان ايران، برای همگرايی انديشه ی فقهی ميان مسلمين مشهود است. اين مهم به خوبی حسن نيت اماميه در تعامل انديشه ای و علمی با برادران اهل سنت را اثبات می نمايد.

وی از تلاش های علماء الازهر در مسير تقريب خبر داد و تصريح کرد: اهتمام به وحدت شيعه و اهل سنت از واجباتی است که او و ديگر علماء الازهر به آن اهتمام دارند.

استاد دانشگاه الازهر، با اشاره به تحريک آمريکا و رژیم صهيونيستی برای ايجاد اختلاف ميان مسلمانان و رواج طائفه گری، تاکید کرد: اینجانب به همراه دوستان همکارم، در جهت مقابله با توطئه ی استکبار عليه مسلمانان و اصلاح میان مسلمانان تلاش خالصانه ای را آغاز کرده ایم.

وی با بیان لزوم تفکيک مسائل و اختلافات سياسی از مسائل علمی افزود: اتفاق نظر فقهی ميان گرايش سنی با فقه شيعی در 95 درصد مسائل حاصل است و اختلافات در مباحث علمی وجود ندارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار