یادداشتی از سرمربی اسبق تیم های ملی کاراته؛

خلیفه کشی، عادت دیرینه در کاراته

نیکو خصلت گفت: اینکه ما این رئیس فدراسیون را نمی‌خواهیم و یا این فدراسیون را قبول نداریم بنای اصلی حرکات کاراته کشور در طول سال های اخیر بوده است و خلیفه‌کشی به عادتی دیرینه در کاراته کشور تبدیل شده‌است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان سعید نیکوخصلت سرمربی اسبق تیم های ملی کاراتهدر یادداشتی به لزوم اجماع در کاراته کشور اشاره کرد.

به نظر می‌رسد هنوز کاراته به اجماع و وفاق نسبی خود برای حرکت رو به جلو نرسیده است. این که به کجا می‌رویم داستان مبهم کاراته کشور از همان ابتدای شکل‌گیری خود بوده است. اینکه ما این رئیس فدراسیون را نمی‌خواهیم و یا این فدراسیون را قبول نداریم بنای اصلی حرکات کاراته کشور در طول سال های اخیر بوده است و خلیفه‌کشی به عادتی دیرینه در کاراته کشور تبدیل شده‌است. با این‌حال سوال اساسی کاراته کشور را هیچگاه اندیشمندان و یا پیشکسوتان این رشته پاسخ نداده‌اند و آن اینکه ما چه گونه فدراسیونی را می¬خواهیم.

سوالی که پاسخ آن می‌تواند ویژگی‌های متصدیان چنین فدراسیونی را مشخص کند. با این حال کاندیدا شدن 27 نفر برای تصدی فدراسیون کاراته به راحتی حاکی از عدم سازمان دهی و استراتژی مشخص برای هدایت کاراته کشور است و می‌تواند ضرب المثلی ترکی را در اذهان ما به یاد آورد که جامعه کاراته کشور بدون سر مانده است!

جدای از تعصبات ناشی از دوستی‌ها و منافع شخصی باید اذعان شود که تاکنون هیچ‌گونه طرح و ایده‌ای مدیریتی در طول سال‌های گذشته برای اعتلای این رشته ورزشی به منصه ظهور نرسیده است. در تبیین این ادعا باید به این موضوع توجه نمود که فروش یا اعطای دان، برگزاری مسابقات، برگزاری کلاس داوری یا مربیگری، اردوهای تیم ملی پر تنش و صدور مجوز سبک فعالیت‌هایی است که هر کسی بر این مسند تکیه زند به‌راحتی می¬تواند از عهده این موارد برآید.

در حالیکه در خصوص همگانی کردن این رشته در سطح کشور، توسعه جایگاه بین‌المللی کشور به‌عنوان مرجعی سازمان دهی شده و دارای راهبردهای عملیاتی در دنیا، کسب درآمدهای پایدار، افزایش ارتباطات و دوستی‌های فی مابین جامعه کاراته کشور، قانونمند نمودن و تدوین قوانین و آیین نامه های کارا و سودمند برای فدراسیون کاراته کشور و برگزاری ارددوهای تیم ملی کاراته کشور با اثر بخشی فراوان و به دست اوردن هویت این رشته در سطح کشور مواردی با اهمیت فراوان هستند که هیچگاه مد نظر جامعه یا مجمع و صاحب نظران کاراته کشور قرار نگرفته است.

جابجایی پر حرف و حدیث رئیس فدراسیون قبلی که به مدت یک و نیم سال طول کشید و مضاف بر آن گذشت هشت ماه از آن دوره هنوز خواسته واقعی جامعه کاراته مشخص نیست و به قول معروف با انتخابات پیش رو جامعه کاراته مجدداً در حال رها کردن تیر در تاریکی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار