فشار مالی تغذیه بر دوش دانشگاه‌ها

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم درباره فشار و مشکلاتی مالی که غذای دانشجویی بر دوش دانشگاه‌ها گذاشته، توضیحاتی را ارائه داد.

فردین تقی زاده معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به وضعیت تغذیه دانشجویان گفت: اعتباری که از طرف سازمان مدیریت در ردیف اعتبار غذای دانشجویی به دانشگاه‌ها اعطا می‌شود با قیمت تمام شده غذاهای دانشجویی فاصله دارد و در این حوزه فشار مالی بر دانشگاه‌ها وجود دارد.

وی افزود: هرچند طرح ایده صندوق رفاه مبنی بر تبدیل یارانه به وام عملی نشد اما با طرحی که امسال به دولت ارائه شد، علاوه بر افزایش بودجه تغذیه دانشجویی عادی که هرساله صورت می‌گیرد، مقرر شد 100 میلیارد تومان در بودجه دانشگاه‌ها برای تغذیه دانشجویان لحاظ شود.

تقی زاده اظهار کرد: مشکلات تغذیه موجب می‌شود دانشگاه‌ها بدهکاری‌هایی به پیمانکاران غذا داشته باشند، ولی با ورود بخش خصوصی و تقویت زیرساخت‌های رستوران‌های آزاد می‌توانیم فشاری که به دانشگاه‌ها وارد می‌شود را به گونه‌ای جبران کنیم. 

وی یادآور شد: معمولاً با توجه به مشکلات دانشجویان سعی می‌کنیم نرخ ژتون افزایش آن‌چنانی نداشته باشد تا فشار بر دانشجویان کمتر شود، اما از طرف دیگر این فشار روی دانشگاه‌ها است و بودجه تغذیه‌، قیمت تمام شده را کفاف نمی‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار