رشد 14 درصدی بودجه دانشگاه علم و صنعت

رییس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: دانشگاه علم و صنعت 14 درصد نسبت به سال گذشته رشد بودجه داشته است.

رشد 14 درصدی بودجه دانشگاه علم و صنعتمحمد علی برخورداری رییس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص بودجه سال جاری این دانشگاه اظهار داشت: بودجه دانشگاه ها امسال رشد خاصی پیدا نکرده است. البته دانشگاه علم و صنعت ایران نسبت به سال گذشته 14 درصد رشد بودجه داشته است.

وی بودجه امسال دانشگاه ابلاغ شده اما هنوز به دست ما نرسیده است، عنوان کرد: سال گذشته حدود 100 میلیارد تومان بودجه در اختیار دانشگاه بود که امسال این مبلغ به 114 میلیارد تومان رسیده است. 

رییس دانشگاه علم و صنعت درباره موارد تخصیص بودجه این دانشگاه بیان کرد: بودجه دانشگاه  از پیش تعیین شده و تقسیم بندی آن هم تا 90 درصد دست دانشگاه نیست، پس نمی توان تصمیم گیری خاصی درباره آن انجام داد.

وی افزود: بودجه دانشگاه به بخش هایی چون حقوق و مزایا کارکنان، حق التدریس استادان، قبض های مختلف دانشگاه و غذای دانشجویان اختصاص می یابد و در نهایت مبلغ ناچیزی به پژوهش و کارهای تحقیقاتی تعلق می گیرد.

برخورداری با بیان اینکه کمبود تجهیزات از جمله مهمترین مشکلات فعلی دانشگاه ها است، یادآور شد: نه تنها دانشگاه علم و صنعت بلکه اغلب دانشگاه های قدیمی کشور مشکل تجهیزات را دارند.

وی تصریح کرد: دستگاه های موجود در دانشگاه فرسوده است و  جایگزینی و تعمیر آنها نیازمند هزینه زیادی است که در این خصوص باید دولت فکری کند و بودجه ای را برای این موارد در نظر بگیرد چرا که منابع مالی محدود دانشگاه ها به تنهایی جوابگوی تامین تجهیزات مورد نیاز نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار