سند راهبردی دانشگاه علم و صنعت ایران تدوین شد

مدیر همکاری‌های بین‌ المللی دانشگاه علم و صنعت گفت: سند راهبردی دانشگاه علم و صنعت تدوین شده اما قطعیت پیدا نکرده است.

سند راهبردی دانشگاه علم و صنعت ایران تدوین شدهادی شهریار شاه‌ حسینی مدیر همکاری‌های بین‌ المللی دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بین المللی شدن، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و افزایش جذب دانشجویان خارجی از جمله مواردی است که در سند راهبردی به آن توجه شده، البته سند راهبردی دانشگاه علم و صنعت تدوین شده اما قطعیت پیدا نکرده است.

وی در خصوص اقدامات در زمینه صدور علم و فناوری از دانشگاه علم و صنعت به سایر دانشگاه‌ها اظهار داشت: در این خصوص می‌توانم به ارجاع مقالات قابل توجه اساتید علم و صنعت اشاره کنم، به علاوه هفت نفر از اساتید این دانشگاه جزو یک درصد دانشمندان برتر دنیا هستند که این به معنی صدور فناوری از دانشگاه علم و صنعت است.

مدیر همکاری‌های بین‌ المللی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: در دوره‌ای یک مقاله نوشته می شد تا نتایج کار منتشر شود ولی اکنون در فازی قرار گرفته‌ایم که تعداد ارجاعات به آن مقاله حائز اهمیت است چرا که پس از ارجاعات زیاد می توان آن را در حوزه صنعت و فناوری به کار برد؛ اکنون این موضوع در اکثر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور مورد توجه خاص است.

شاه حسینی در خصوص تولید فناوری و استاندارد ملی بیان کرد: نکته مهم این است که یک فناوری پس از تولید باید به استاندارد ملی تبدیل شود یعنی باید شرکت‌ها و مراکز تحقیقاتی تلاش کنند که به سمت یکسان سازی بروند، در کشور ما قدم های کوتاهی در زمینه استاندار سازی انجام شده است.

وی افزود: در عرصه استاندارد سازی بین المللی، استانداردها را از سایر نقاط گرفته و استفاده می کنیم.

مدیر همکاری‌های بین‌ المللی دانشگاه علم و صنعت در خصوص فعالیت‌های دانشگاه‌های کشور در زمینه استاندارسازی اذعان داشت: این موضوع در دانشگاه‌های کشور در حال پیگیری جدی است و امیدواریم در سال‌های آتی نتایج این تلاش ها را مشاهده کنیم.

شاه حسینی یادآورشد: ظرفیت‌های استاندارد سازی در کشور به وجود آمده که تا حدودی هم در این زمینه پیشرفت داشته ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار