اصفهان؛

تشدید برخورد با متعرضان به سلامت شهروندان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا گفت: در برابر تعرض به صیانت سلامت شهروندان کوتاه نمی اییم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الله تنهایی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان شهرضا گفت: عرضه مواد خوراکی در اماکن غیر مرتبط و دست فروشی آنها ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می شود.
وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان مواد خوراکی باید در محل پخت عرضه شده و از عرضه آنها در اماکن غیر مرتبط جلوگیری شود.
این مقام مسوول خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه مواد غذایی و بهداشتی باسامانه ۱۹۰ در ارتباط باشند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به اهمیت سلامت شهروندان به ویژه در ماه مبارک رمضان ادامه داد: نظارت بیشتری بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله قنادی ها، رستوران ها و مراکز پخت آش و حلیم انجام می شود.
تنهایی تاكید كرد: با برنامه ریزی های انجام شده، اماکن توزیع و عرضه مواد غذایی در پنج روز اول ماه مبارک رمضان توسط کارشناسان شبکه بهداشت شهرضا بازرسی شده و توضیحاتی به متولیان این مراکز در جهت رفع نقص و آموزش، عرضه می شود.
وی افزود: در پنج روز دوم ماه رمضان نیز مجددا از میزان عملکرد مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی در جهت رفع نقص آنها بازرسی انجام خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا بیان کرد: از مواد اولیه تهیه مواد غذایی در ماه مبارک رمضان، نمونه برداری شده و از سلامت آنها اطمینان خواهیم یافت.
تنهایی گفت: تأکید بر پخت مواد غذایی با حرارت ملایم، استفاده از روغن مخصوص سرخ کردن،ممنوعیت استفاده از افزودنی های غیر مجاز به مواد خوراکی و تهیه مجوز برای استفاده از افزودنی های خوراکی، از جمله موارد نظارتی شبکه بهداشت و درمان شهرضا در ماه مبارک رمضان است.
وی با اشاره به استفاده نکردن از ظروف یکبار مصرف در مراکز عرضه مواد غذایی به شهروندان توصیه کرد: به جای استفاده از ظروف یکبار مصرف از ظروف خانگی استفاده کنند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.