با حضور شرکت های اینترنتی و معاون وزیر ارتباطات؛

تفاهم نامه کاهش قیمت اینترنت امضا شد

چهار اپراتور اینترنتی و همراه، برای کاهش تعرفه نهایی ترافیک داخلی برای کاربران، تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم "امضای تفاهم‌نامه اپراتورهای اینترنتی جهت کاهش تعرفه ترافیک داخلی برای کاربران نهایی" با حضور مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت و مدیران اپراتورها و شرکت های اینترنتی برگزار شد.

براساس این تفاهم‌نامه، مقرر شد اپراتورهای اینترنتی جهت کاهش تعرفه ترافیک داخلی برای کاربران نهایی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت زیرساخت در این مراسم گفت: شبکه ملی اطلاعات محدودیت نیست، بلکه شکوفایی فناوری، در داخل کشور است.

جهرمی افزود : یکی از مهمترین برنامه ها، ترویج سرویس های داخلی به جای خارجی در ایران و ترویج سرویس های ایرانی در دنیا است.

وى گفت: شرکت زیرساخت نیز از بخشى از درآمد خود را که بیش از یازده میلیارد تومان در ماه است تخفیف داده است تا کاربر نهایی هزینه کمترى پرداخت کند.

جهرمی در ادامه افزود: با راه اندازی ixp تمایز بین شبکه‌ی ملی اطلاعات و شبکه‌ی اینترنت نمایان می‌شود.

مدیرعامل شرکت زیرساخت گفت: امروز به نمایندگی از همه فعالان حوزه، سه شرکت رایتل، شاتل و آسیاتک با تلوبیون و آپارت تفاهم کاهش قیمت می‌دهند. بر این اساس تعرفه تبادل ترافیک داخلی برای کاربران نهایی از ۳۶۰۰ تومان به ۱۸۰۰ تومان خواهد رسید.

وی در ادامه بیان کرد: بدین ترتیب و بر این اساس هر فردی که می‌خواهد ویدیو در تلگرام و دیگر پیام‌رسان‌ها بگذارد، می‌تواند از آپارات با قیمت کمتر استفاده کند.

در این مراسم میان شرکت هاى رایتل به عنوان اپراتور موبایلى ، شرکت هاى اینترنتى شاتل و آسیاتک و سه شرکت ارائه دهنده خدمات تصویرى آپارات ، فیلیمو و تلویبیون تفاهم نامه امضا شد.

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تأکید کرد: شبکه‌ی ملی اطلاعات محدودیت نیست و محدود بودن از سخنان و تبلیغات دشمن است.

به گفته‌ی جهرمی، هفته دیگر مراکز تبادل داده در شیراز و تبریز افتتاح می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این موضوع به اصلاح تعرفه ارتباطی ندارد و آن موضوع در حال پیگیری است و در آن ترافیک‌های داخلی و خارجی اصلاح می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.