شیراز؛

مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه (س) در بقاع متبرکه

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه(س) در بقاع متبرکه استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام سید میثم حسینی گفت: در راستای تکریم و بزرگداشت مقام بانوی رسالت، ام المومنین حضرت خدیجه(س)، همزمان با شب و روز رحلت آن بانوی بزرگوار در شب و روز دهم ماه مبارک رمضان، مراسم بزرگداشتی با عنوان «خدیجه، مادر امت» در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) اولین بانویی است که دعوت رسول حق را لبیک گفت و به پیام آسمانی او پاسخ مثبت داد، افزود: این بانوی بزرگ در کنار رسول خدا (ص) با همه توان ایستاد و پایداری کرد.  
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: مراسم بزرگداشت «خدیجه، مادر امت» در بقاع متبرکه استان در روز پنجشنبه 27 خرداد مصادف با 10 رمضان برگزار خواهد شد.
حسینی اظهار کرد: در این مراسم ها از ظرفیت و توانایی سخنرانان، قاریان و مداحان برجسته استفاده خواهد شد.
وی در خصوص برنامه های این مراسم بیان کرد: توزیع کتابچه، بروشور، کلیپ و نرم افزار اندروید مرتبط با حضرت خدیجه(س)، ارائه مقاله علمی و یا نشست علمی با حضور شخصیت های علمی حوزوی و دانشگاهی با موضوع بررسی شخصیت حضرت خدیجه(س) و پاسخگویی به سوالات و شبهات احتمالی، اهداء جایزه به کسانی که به نام خدیجه مزین بوده و تشویق مردم به نامگذاری فرزندان خود به نام خدیجه و برگزاری مراسم ختم قرآن و ترتیل خوانی و اهدای ثواب به روح مطهر حضرت خدیجه(س) از جمله برنامه هایی است که در شب و روز دهم ماه مبارک رمضان در سطح بقاع متبرکه انجام می شود.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: در شهر شیراز نیز این مراسم در حرم های مطهر سید علاء الدین حسین(ع)، علی بن حمزه(ع)، سید تاج الدین غریب(ع) و شاهداعی الی الله(ع) برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار