اخذ هرگونه وجه اضافی از اولیا دانش آموزان تخلف است

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، گفت: شهریه مدارس و مراکز غیردولتی بر اساس کیفیت آموزشی و پرورشی این مدارس ابلاغ می‌شود.

فرشید قاسمی گفت: ضروری است موسسین، پس از ابلاغ شهریه نسبت به دریافت پوستر شهریه اقدام و پس از تایید آموزش و پرورش منطقه در محل رویت مراجعین در مدرسه نصب کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در کمیته تعیین شهریه استان در خصوص دستورالعمل، شرایط و ضوابط ابلاغ شهریه تصمیم گیری و در همین راستا جلسات آموزشی و تبیینی ویژه روسای ادارات به عنوان رئیس کمیته تعیین شهریه منطقه و کارشناسان مدارس و مراکز غیر دولتی برگزار شده است.

قاسمی افزود: با توجه به آغاز پیش ثبت نام مدارس غیردولتی، مدارس می‌توانند بر اساس شهریه سال تحصیلی جاری ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از اولیا شهریه دریافت کنند و در صورت انصراف دانش آموز قبل از ابلاغ دستورالعمل ثبت نام، باید تمام مبلغ اخذ شده به اولیا مسترد شود.

او تاکید کرد: اخذ هرگونه وجه اضافی از اولیا دانش آموزان تحت هر عنوانی ممنوع و تخلف است و در صورت مشاهده و گزارش بر اساس آیین نامه رسیدگی به تخلفات موسسین و مدیران مدارس و مراکز غیردولتی با متخلفین برخورد خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: علاوه بر استرداد وجه به اولیاء، طبق قوانین مدارس و مراکز غیردولتی تا چند برابر وجوه دریافتی جریمه خواهند شد و تا لغو مجوز و تعطیلی مدارس و مراکز پیش خواهد رفت.

قاسمی خطاب به موسسین و مدیران مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها را سرلوحه امور کار خویش قرار دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در ادامه از اولیاء دانش آموزان خواست: هرگونه تخلف از طرف مدارس و مراکز غیر دولتی را به ادارات مناطق و شهرستان‌ها منعکس کرده، تا در اسرع وقت به این امور رسیدگی قانونی به عمل آید.

رئیس شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی استان گفت: الگوی تعیین شهریه مدارس و مراکز غیردولتی وفق ماده ۱۵ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی بر اساس دوره تحصیلی، برنامه سال تحصیلی، فضای فیزیکی و تجهیزات، نرخ تورم رسمی کشور، کیفیت آموزشی و پرورشی، شرایط منطقه‌ای و فعالیت‌های فوق برنامه توسط موسسین پیشنهاد و پس از بررسی و تصویب کمیته تعیین شهریه مناطق، توسط شورای نظارت استان تایید و ابلاغ می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار