گاردین: مهر تأیید سازمان ملل بر قتل‌عام کودکان یمنی با حذف نام عربستان از لیست سیاه

گاردین در گزارشی نوشت سازمان ملل با حذف نام عربستان از لیست سیاه، به این کشور برای بمباران یمن اختیار تام داد.

گاردین: مهر تأیید سازمان ملل به قتل‌عام مردم یمن با حذف نام عربستان از لیست سیاهبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سازمان ملل متحد با حذف نام عربستان از فهرست سیاه کشورهای ناقض حقوق کودکان، به مظلوم‌ترین انسان‌های کره خاکی از پشت خنجر زد. در این گزارش آمده است سازمان ملل با این اقدام به ریاض برای بمباران بیمارستان‌ها و مدارس یمن و کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع این کشور اختیار کامل داد. 

«بان کی‌مون،» دبیر کل سازمان ملل متحد، هفته گذشته با استناد به گزارش یکی از مؤسسات این سازمان درخصوص جنایت های ائتلاف سعودی در یمن، نام این ائتلاف را به لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان اضافه و ائتلاف متجاوز سعودی را به‌همراه گروه‌های تروریستی از قبیل «داعش،» «طالبان» و «الشباب» در یک ردیف قرار داد.  

این در حالی است که سازمان ملل روز گذشته و پس از تهدیدهای مکرر عربستان، نام این ائتلاف را از لیست سیاه حذف کرد. این اقدام، اعتبار بالاترین نهاد بین‌المللی را در دفاع از حقوق‌بشر زیر سؤال برد. 

تحقیقات گزارشگران سازمان ملل نشان می‌دهد ائتلاف متجاوز سعودی سال 2015، مسئول مستقیم 60 درصد از تلفات کودکان یمنی بود. این ائتلاف با بمباران بیمارستان‌ها و مدارس یمن تاکنون صدها کودک بی‌دفاع را به خاک و خون کشیده است. 

در این گزارش تأکید شده است رژیم سعودی این جنایات وحشتناک را با چراغ سبز آمریکا و انگلیس – دو متحد قدرتمند این رژیم و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد- مرتکب می‌شود. 

همچنین، چندی پیش ریاست یکی از پنل‌های کلیدی شورای حقوق بشر سازمان ملل به یک مقام سعودی سپرده شد که خشم گروه‌های حامی حقوق‌بشر و دیگر نهادهای بین‌المللی را برانگیخت. «هیلل نوئر،» مدیر اجرایی دیده‌بان سازمان ملل، در واکنش به این انتصاب اظهار داشت: افتضاح است که سازمان ملل کشوری را به عنوان رئیس یک پنل کلیدی حقوق بشر برگزیده که در مقایسه با داعش در سال جاری میلادی افراد بیشتری را سربریده است. دلارهای نفتی و سیاست، حقوق بشر را مغلوب کرده‌اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
مرگ بر هر چه جهان سوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
آل سعود پلید دشمن بشریت و جنایتکار است ، دم خروس از جیب دبیرکل سازمان ملل بیرون زده است .
باید فاتحه سازمان ملل را خواند .
آمریکائی ها دنیا را به گند کشانده اند.
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
به این میگن تاثیر ال سعود
کاری نداریم به منفی و مثبت بودن اون .. جایگاه خودمون رو واقعا ببینیم کجای کاریم ما که همش از تاثیر گذاری در منطقه حرف میزنیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۵:۱۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
خدا شفات بده که راه حق و باطل را در یک ردیف میدانی و از زاویه کافران به این قضیه نگاه میکنی .توبه کن
آخرین اخبار