نیویورک تایمز: فشار دموکرات ها به سندرز همزمان با تلاش جمهوری خواهان برای کنترل ترامپ

دو حزب اصلی آمریکا در تلاشند فشارها را بر دو نامزد غیر متعارف انتخابات ریاست جمهوری این کشور افزایش دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورک تایمز سران احزاب دموکرات و جمهوری خواه بار دیگر کوشیدند دو کاندیدای غیر متعارف حزبشان، برنی سندرز و دونالد ترامپ، را به مسیر اصلی بازگردانند.

برنی سندرز برای دموکرات هایی که علاقه مندند هرچه سریعتر از هیلاری کلینتون کنند، به مانعی بزرگ تبدیل شده است؛ اما انتظار می رود دخالت اوباما بتواند نظر وی را در خصوص ادامه روند کاندیداتوری تغییر دهد.

انتظار می رود اوباما امروز با سندرز ملاقات کند و فشارها را بر او برای حمایت از کلینتون افزایش دهد. تعدادی از کارکنان کاخ سفید اظهار کرده اند اوباما در نظر دارد تا سندرز را بر علیه ترامپ، به حمایت از کلینتون تشویق کند.

این سیاست کاخ سفید، اوج حمایت رئیس جمهور فعلی آمریکا از کلینتون محسوب می شود. به خصوص این که اوباما در روزهای آینده در روند تبلیغاتی کلینتون در کنار وی حاضر خواهد شد.

با این حال سران و اعضای هر دو حزب با احتیاط به سوی ترامپ و سندرز پیش می روند. چرا که تندروی در مقابل آن ها ممکن است نتیجه معکوس به همراه داشته باشد.

اوباما در مصاحبه ای به ستودن سندرز پرداخت و اظهار کرد وی ایده و برنامه های جدیدی را وارد روند انتخابات کرده است. رئیس جمهور آمریکا در ادامه این مصاحبه افزود: "من امیدوارم در دو هفته آینده بتوانیم همه چیز را جمع بندی کنیم."

در همین حال جمهوری خواهان در مواجهه با ترامپ با مشکلات بیشتری رو به رو شده اند. فردی که صحبت ها و حرف های غیر معمولش پیامدهای بسیاری برای جمهوری خواهان به همراه داشته است. با این حال ترامپ از زمانی که توانست جایگاه کاندیدای احتمالی جمهوری خواهان را به دست آورد، کوشیده تا سایر رای دهندگان جمهوری خواه را به سوی خود جذب کند.

ترامپ پس از پیروزی چند روز پیش خود در برابر رسانه ها ظاهر شد و سخنرانی پیروزی را خالی از نژاد پرستی و صحبت های معمولش ارائه داد. با این حال در نهایت جمهوری خواهان را به دلیل انتقاد از صحبت هایش در خصوص یک قاضی آمریکایی مورد انتقاد قرارداد.

پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان، در ابتدای این هفته ترامپ را به دلیل صحبت های نژادپرستانه بر علیه یک قاضی، مورد انتقاد قرار داد. رایان با این حال، همچنان از ترامپ حمایت می کند. 

کلینتون در سخنرانی پیروزی اش روز سه شنبه به تمجید از سندرز پرداخت؛ اما ترامپ را مورد حمله ای شدید قرار داد. متحدان کلینتون اظهار کرده اند آن ها اطمینان دارند سندرز، در زمان کافی حمایت خود از کلینتون را اعلام می کند و برنامه های کلینتون سایر رای دهندگان را به خود جذب می کند.

سندرز اظهار کرده برای خروج از روند انتخابات پیش از مجمع ماه ژوئیه، برنامه ای ندارد؛ اما تاکنون نیز موفق نشده برای رقابت با کلینتون آرای کافی جمع آوری کند. در همین حال تعدادی از حامیان سندرز از کمپین وی فاصله گرفته اند و اظهار کرده اند در انتخابات نهایی از کلینتون حمایت می کنند.

در سوی دیگر انتخابات، ترامپ مشکلات بسیاری را برای جمهوری خواهان ایجاد کرده است. سران جمهوری خواه بارها از وی درخواست کرده اند کمپین متعادل تری را دنبال و در رفتار خود تغییر ایجاد کند؛ اما ترامپ به ادامه روند فعلی خود اصرار دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار