در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

قطع درختان بلوط برای تأمین هیزم!

کارشناس محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: تأمین هیزم از درختان بلوط و قطع آنها یکی از عوامل کاهش تعداد این درختان با ارزش است.

قطع درختان بلوط برای تأمین هیزم!
اسلام جاودان خرد کارشناس محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کاهش درختان بلوط درجهت تأمین هیزم روستا نشینان این استان، اظهار داشت:
به دلیل عدم گاز رسانی به روستانشینان حوالی جنگل های زاگرس در حوزه استان کهگیلویه وبویر احمد، این افراد برای تأمین هیزم امرارمعاش خود به قطع درختان بلوط جنگل های زاگرس اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویر احمد حدود 25 درصد نفت کشور را تأمین و خطوط لوله گاز بسیاری از این استان گذر می کند، تصریح کرد: با گاز رسانی به روستائیان می توان از کاهش درختان بلوط زاگرس به دست عوامل انسانی در جهت تأمین سوخت خودداری کرد.

کارشناس محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد اذعان داشت: مسئولان باید همت کنند و با همکاری نهادهای دولتی، سازمان های مختلف، اداره منابع طبیعی و محیط زیست از شدت کاهش درختان بلوط زاگرس برای هیزم روستائیان جلوگیری کنند.

جاودان خرد در پایان در خصوص اهمیت درختان بلوط بیان داشت: بلوط درخت کند رشدی بوده و فوائد فوق العاده بسیاری برای کشور در جهت تولید اکسیژن دارد و چون جنگل های زاگرس ایران، قلب جنگل های جهان هستند باید قدر این ثروت های الهی را دانست و شکرش را به جا آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار