موسوی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

فاضلاب‌ها در دریاچه ارومیه تخلیه می‌شود/ محیط زیست چشم انتظار تصفیه خانه است

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت :خروجی خارج از استاندارد فاضلاب شهرک های صنعتی و انسانی در دریاچه ارومیه تخلیه شده و مشکلاتی را در دراز مدت برای اهالی ،حیات وحش و دریاچه مذکور به بار خواهد آورد.

موسوی سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص تخلیه فاضلاب های تصفیه نشده ارومیه در بستر دریاچه ارومیه اظهار داشت:آلودگی آب استان آذربایجان غربی از یک سو و مشکل تصفیه خانه های فاضلاب مخصوصا شهرک های صنعتی  و انسانی از سوی دیگر مشکلاتی را در دراز مدت  برای ساکنان استان ،حیات وحش و دریاچه ارومیه ایجادخواهد کرد.

وی در خصوص تصفیه فاضلاب های شهرک صنعتی گفت :متاسفانه بهره برداری خوبی از فاضلاب های شهرک صنعتی ارومیه نمی شود ،طوریکه از 3 شهرک صنعتی تنها 2 مورد آن تصفیه خانه دارد که خروجی آن نیز مناسب و استاندارد نیست.

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی درباره نحوه تصفیه فاضلاب های انسانی شهر ارومیه نیز اذعان داشت:از 95 هزار متر مکعب فاضلابی که هر روز داخل تصفیه خانه می شود تقریبا نصف آن تصفیه و مابقی پس زده می شود ،اما این بخش تصفیه شده نیز مجددا با بخش بای پس  مخلوط شده و به فاضلاب نامناسب و خارج از استاندارد شهرک های صنعتی اضافه و در نهایت در دریاچه ارومیه تخلیه می شود.

موسوی با تاکید بر اینکه این جریان مشکلاتی برای اهالی وبه نوعی حیات وحش منطقه ایجاد می کند افزود:کارگروههایی در استانداری برگزار شده تا به نوعی مودل سوم تصفیه خانه ارومیه احداث شود.

وی در خصوص اقدامات رفع مشکل تصفیه خانه شهرک های صنعتی بیان داشت:مشکل تصفیه خانه شهرک های صنعتی ،انتقال آن بوده و در هفته های آتی اقداماتی درباره بهره برداری کامل آن انجام خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار