برنامه جامع مدیریت 7 تالاب کشور در گام های نهایی است

مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: طرح جامع مدیریت تابهای چغاخور ،هامون ،میقان ،آلاگا و آلماگل، زریبار، حله با اولویت از شمال تا جنوب کشور الگو سازی شده و در گام های نهایی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن سلیمانی مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در نشست خبری امروز (دوشنبه) که به مناسبت هفته جهانی محیط زیست با شعار «به سوی طبیعت برای زندگی» برگزار شد، اظهار داشت: طرح جامع مدیریت تابهای چغاخور ،هامون ،میقان ،آلاگا و آلماگل ،زریبار ،حله با اولویت از شمال تا جنوب کشور الگو سازی شده و در گام های نهایی است .

وی با اشاره به شکل گیری جریان عمومی در دنیا برای حفظ محیط زیست گفت : هر چه بیشتر بر ارتباط زندگی روزمره محیط زیست و زندگی مردم تاکید کنیم ،ارتباطات جدی و حساسیت سیاستمداران جلب می شود.

سلیمانی اذعان داشت: برنامه جامع مدیریت هفت تالاب در کشور نهایی شده و تلاش داریم سایر نهادهای توسعه‌ای کشور شامل وزارت نیرو، استانداری‌ها و سازمان‌های غیردولتی و جوامع محلی را درگیر احیای تالاب‌ها کنیم.

مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به اینکه طی سال گذشته موضوع الگوسازی مشارکت مردمی از طریق استقرار معیشت جایگزین در حاشیه دریاچه ارومیه پیگیری شد، افزود: در سال جاری با روی کار آمدن مجلس جدید انتظار داریم قانون حفاظت از تالاب‌ها به تصویب رسد.

سلیمانی با بیان اینکه تدوین راهبردها و حفاظت از تالاب‌ها را که هیئت دولت از سازمان محیط زیست درخواست کرده بود، در حال نهایی شدن است، گفت: باید مسئولیت اجتماعی در حوزه حفاظت از تالاب‌ها را پررنگ کنیم.

وی با بیان اینکه تدوین برنامه اقتصاد تجاری برای مناطق حفاظت شده را دنبال می‌کنیم، گفت: باید ادبیات ارزش گذاری اقتصادی برای محیط زیست وارد کشور شود.

ضمن اشاره به ضرورت پررنگ شدن مسئولیت اجتماعی در حوزه حفاظت تالاب‌های کشور و پرداخت در جهت بهره برداری از اکوسیستم انها تاکید کرد: انتظار داریم با روی کار آمدن مجلس جدید، قانون حفاظت از تالاب‌ها به تصویب رسیده و راهبردهای حفاظتی آنها را تدوین کنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار