پایان خرداد ماه آخرین مهلت مراجعه اتباع خارجی برای دریافت کارت آمایش

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان استانداری رضوی گفت: اتباع خارجی دارای کارت آمایش مرحله دهم، برای دریافت نوبت و شرکت در مرحله یازدهم این طرح فقط تا آخر خرداد ماه جاری مهلت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد عجمی افزود: مبنای حضور اتباع خارجی در ایران مدارک اقامتی معتبر از جمله کارتهای آمایش است بگونه ای که اشتغال، تحصیل، امور درمانی و آموزشی آنان بر این اساس پوشش داده می شود.

وی گفت: کارت آمایش مرحله دهم تا 11 بهمن پارسال اعتبار داشت اما از سوی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران به مدت چهار ماه تا 31 خرداد جاری تمدید شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان استانداری رضوی گفت: تاکنون 45 هزار نفر از جمعیت 150هزار نفری پناهندگان ساکن این استان به دفاتر کفالت مراجعه، عکسبرداری و انگشت نگاری شده و بخش زیادی از آنها کارتهای آمایش مرحله یازدهم را دریافت کرده اند.

وی افزود: از اول مرداد ماه سال 1395 هرگونه خدمات دهی به اتباع بیگانه دارندگان کارت آمایش بر اساس آمایش مرحله یازدهم انجام می شود.

عجمی گفت: همزمان با صدور کارت آمایش، کارت اشتغال اتباع خارجی نیز در دفاتر کفالت به نیابت از اداره اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می شود.

وی افزود: افرادی که کارت اشتغال می گیرند می توانند از مزایای بیمه حوادث نیز برخوردار شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان استانداری رضوی گفت: ثبت نام دانش آموزان اتباع بیگانه در مدارس دولتی نیز بر اساس کارت آمایش مرحله یازدهم، پروانه اقامت و روادید طرح خانواری انجام می شود.

وی گفت: اتباع فاقد مدارک اقامتی هم بر اساس دستور مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس شورای اسلامی ثبت نام می شوند که جزئیات آن هنوز به استان ابلاغ نشده است.

انمتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار