روسیه: به ورود ناو آمریکایی به دریای سیاه واکنش نشان می دهیم

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این کشور به ورود ناو آمریکایی «یواس‌اس پورتر» به دریای سیاه، واکنش نشان می دهد.

روسیه: به ورود ناو آمریکایی به دریای سیاه واکنش نشان می دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت خارجه روسیه به ورود یک فروند ناو نیروی دریایی آمریکا به آبهای دریای سیاه با اتخاذ تدابیر مقتضی و نامشخص پاسخ خواهد داد.

 آندره کلین، یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه روسیه، امروز جمعه، با اشاره به ورود ناو یو اس اس پورتر به آبهای دریای سیاه گفت: «این اقدام مورد تایید روسیه نیست و بدون شک پاسخ و تدابیر متقابل مسکو را به دنبال خواهد داشت.»‌

پیشتر رسانه های دولتی روسیه گزارش داده بودند ناو یو اس اس پورتر نیروی دریایی آمریکا ، چند روز  پیش در جریان یک سفر معمولی وارد دریای سیاه شده است. این اقدام توجه مسکو را به خود جلب کرده است؛ زیرا این ناو اخیرا به سامانه های جدید موشکی مجهر شده است. 

مقامات نیروی دریایی آمریکا همچنین روز چهارشنبه به خبرنگاران گفتند ارتش آمریکا این ماه در آستانه نشست سران ناتو در ورشو، دو فروند ناو هواپیمابر دیگر در دریای مدیترانه مستقر کرده اند.

کلین تاکید کرد استقرار ناوهای آمریکایی در دریای مدیترانه یک نمایش قدرت است که به اعتقاد وی موجب سردی هر چه بیشتر روابط میان مسکو-واشینگتن خواهد شد. 

وی افزود: «‌با توجه به اوضاع کلی حاکم بر منطقه ما شاهد تشدید تنش در روابط هستیم. و این در حالیست که همه اینها در آستانه نشست سران ناتو در ورشو صورت می گیرد و مسکو آن را در قالب نمایش قدرت ارزیابی می کند.»‌


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سلام
۲۰:۰۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
ایول
آخرین اخبار