استقرار نیروهای جدید ناتو برای مقابله با روسیه

ناتو تصمیم دارد نیروهایی را به منظور مقابله با روسیه در کشورهای حوزه بالتیک و لهستان مستقر کند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه‌‌شنبه قصد داشت برای مقابله با اقدامات روسیه نیروهای جدیدی به کشورهای حوزه بالتیک و لهستان اعزام کند؛ اما برخی از متحدان این سازمان بر این باورند که اقدامات جدی‌تری باید انجام شود.

سه هفته پیش از برگزاری یک نشست اضطراری در «ورشو»، وزرای دفاع اعزام تقریباً 4 هزار نیرو را تأیید می‌کنند تا از این طریق تکرار اقدامی مشابه فعالیت روسیه در کریمه را غیرممکن سازند.

«ینس استولتنبرگ،» دبیرکل ناتو پیش از جلسه خود در بروکسل اعلام کرد: «ما به دنبال مواجهه مستقیم با روسیه نیستیم و نمی‌خواهیم جنگ سرد جدیدی روی دهد. ناتو تلاش می‌کند از متحدانش در مقابل هر تهدیدی محافظت کند.»

با اینکه متحدان شرقی ناتو از این اقدام استقبال می‌کنند، خواهان حمایت بیشتری هستند. کشورهای حوزه بالتیک خواهان جنگنده‌ها و ردیاب‌های موشک‌های زمین به هوا هستند.

بلغارستان و رومانی از ناتو خواسته‌اند حضور نظامی در دریای سیاه را افزایش دهد، زیرا روسیه یک یگان دریایی در این منطقه مستقر کرده است.

مسکو این اقدامات ناتو را خصمانه می‌داند. نماینده مسکو در ناتو این اقدامات را موجب از بین رفتن صلح در اروپای مرکزی اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار