دیدار سفیر آمریکا در بغداد با مقامات اقلیم کردستان عراق

سفیر آمریکا در بغداد با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سومریه نیوز، «استوارت جونز» سفیر آمریکا در بغداد  به همراه تعدادی از مسئولان ارشد نظامی در عراق، با مقامات منطقه کردستان دیدار و در مورد کمک‌های آمریکا به نیروهای پیشمرگه کرد گفتگو کرد.

وی امروز بعد از ورود به اربیل در نشستی با مقامات در مورد اوضاع سیاسی و برنامه‌اصلاحات اقتصادی و کمک‌های بشردوستانه و نظامی آمریکا گفتگو کرد.

جونز در این دیدار با «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق، «نیچروان بارزانی» نخست وزیر این منطقه و «برهم صالح» عضو دفتر سیاسی اتحاد میهنی کردستان دیدار کرد.

سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر آمریکا کمک‌های بشردوستانه و نظامی آمریکا به میزان 480 میلیون دلار را که نزدیک به 65 میلیون دلار آن به نیروهای پیشمرگه تعلق گرفته است، بررسی کرده است.

در این دیدار، ژنرال «شون مکفرلاند» و ژنرال «اسکوت ماکین» از دفتر همکاری امنیتی عراق و «روی بیرین» کاردار کل کنسولگری آمریکا حضور داشتند.

پیشتر حکومت منطقه کردستان عراق در 24 ماه مه سال جاری اعلام کرده بود که کمک‌های مالی آمریکا به پیشمرگه را تا پایان سال جاری دریافت خواهد کرد.

ناظران و تحلیلگران مسائل منطقه‌ای معتقدند آمریکا با حمایت از کردها و نیروهای جدایی طلب عراق  قصد تجزیه این کشور را دارد.

پیشتر نیز، ژنرال «ری اودینورنو» رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرده بود لازم است کشورش طرح تجزیه عراق به سه منطقه مجزا را به طور جدی بررسی کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار