تلاش پزشکان متخصص ایرانی برای مداوای کودک بدخشانی+ عکس

"خال محمد" كودك بدخشانی که با کمک انجمن حامی برای درمان به ايران آورده شد، با حمايت‌های دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت و مساعدت‌های دكتر اميدوار رضائی در ایران مورد درمان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، "خال محمد" كودك بيماری است که از روستاهای بدخشان افغانستان به ايران آورده شده تا بعد از ٥ سال تحمل درد و رنج ناشی از تومور پيشرفته در چشم راست، در بيمارستان‌های ايران مورد مداوا قرار گيرد، این کودک افغانستانی روز گذشته به دست تيم مشترك جراحان متخصص چشم و مغز و اعصاب بيمارستان‌های فارابی و لقمان در بيمارستان لقمان مورد عمل قرار گرفت.

تلاش پزشکان متخصص ایرانی برای مداوای کودک بدخشانی+ عکس

این کودک بدخشانی که ١٠ سال دارد، به واسطه يكی از سازمانهای غير دولتی در افغانستان به انجمن حامی (انجمن حمایت از کودکان و زنان پناهنده) معرفی شد و انجمن نيز تمام تلاش‌های خود را از بدو ورود به موضوع أعم از درخواست ويزای فوری، عزيمت به ايران، انجام تمامی مراحل تشخيصی، هماهنگی با پزشكان مجرب و متخصص ايرانی و در نهايت بستری و عمل جراحی اين كودك را به پيش برده است. تا فرصت دوباره‌ای برای حيات اين كودك و ادامه زندگی‌اش فراهم شود.
 
خوشبختانه با تلاش تیم پزشکی ایرانی عمل جراحی  "خال محمد" كودك بيمار بدخشانی با موفقيت پايان يافت.

تلاش پزشکان متخصص ایرانی برای مداوای کودک بدخشانی+ عکس

تلاش پزشکان متخصص ایرانی برای مداوای کودک بدخشانی+ عکس


اين كودك كه با همت  انجمن حامی از افغانستان برای مداوا به ايران آورده شده است، با تلاش و مهربانی بسیار تيمی از پزشكان متخصص، صبح روز گذشته در بيمارستان لقمان حكيم تهران مورد عمل جراح قرار گرفت و پزشكان موفق به خارج كردن توده‌‎ای نيم  كيلويی از چشم راست اين كودك  شدند كه  در ٥ سال گذشته فرصت كودكی را از وی دور كرده بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.