مهمترین اولویت شهرداری گناباد احداث کمربندی در این شهرستان است

شهردار گناباد گفت: مهمترین اولویت شهرداری گناباد، احداث کمربندی شهر گناباد است چراکه با بهره برداری این کمربندی، علاوه بر هدایت وسایل نقلیه سنگین به خارج شهر، با احداث پارک خطی در این مسیر سبب ایجاد جلوه ای زیبا برای ورودی شهر گناباد خواهد شد.

علی تقوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مهمترین اولویت شهرداری گناباد را احداث کمربندی شهر گناباد دانست و گفت: طراحی فاز اول پروژه کمربندی شهر گناباد حد فاصل میدان امام رضا (ع) و میدان بجستان مراحل نهایی خود را می گذراند و مشاور مربوطه پیگیری تایید فنی مراجع ذیصلاح در مرکز استان می باشد.

وی گفت: با بهره برداری این کمربندی که ۲۱۰۰ متر طول دارد، علاوه بر هدایت وسایل نقلیه سنگین به خارج شهر، با احداث پارک خطی در این مسیر سبب ایجاد جلوه ای زیبا برای ورودی شهر گناباد خواهد شد.

تقوی درخصوص طراحی فاز ۲ محور پلیس راه تا بیدخت که شامل ایمن سازی و روشنایی این محور می باشد، اذعان کرد: با رفع نقایص این طرح توسط مشاور مربوطه و تایید فنی و ترافیکی در مراجع مربوطه مرکز استان، عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد و سبب تغییر مبلمان جاده ای گناباد و به تبع آن جذب مسافر و گردشگر به شهرستان خواهد شد.

شهردار گناباد طرح کوچه باغ های گناباد را طرحی پایه ای و کاربردی برای ایجاد بستر مناسب در توسعه صنعت گردشگری ارزیابی نمود و اذعان کرد: طبق بررسی های انجام شده حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی سطح شهر گناباد شامل مناطق پایاب قنات قصبه، پیرعلی، پایاب قنات ده و بلوار امام حسین (ع) تا بلوار پاسداران برای اجرای طرح کوچه باغ های گناباد مناسب می باشد.

تقوی ادامه داد: تاکنون بیش از ۸۰ کوچه باغ در گناباد شناسایی شده و این کوچه باغ ها پتانسیلی برای بازدید گردشگران از یک شبکه زیبای معماری با هویت ایرانی اسلامی می باشد.

تقوی مهمترین مشکل توسعه و عمران شهر گناباد را کمبود اعتبارات دانست و تصریح کرد: بسیاری از درآمدهای شهرداری ها خودگردان و با پرداخت عوارض توسط شهروندان تامین می شود تاخیر در پرداخت بدهی ها به شهرداری سبب کندی و حتی تعطیلی پروژه های عمرانی شده و خدمت رسانی به شهروندان نیز با مشکل مواجه می شود.

تقوی با بیان اینکه شهروندان ۲۰۰ میلیارد ریال به شهرداری گناباد بدهی دارند، درخصوص بدهی ادارات گفت: ادارات ۲۴۸ میلیارد و ۱۱۴ میلیون و ۹۰۳ هزار ریال بدهی به شهرداری شهر گناباد داشته که برای ۱۸۶ میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۱۰۵ هزار ریال در کمیسیون ماده ۱۰۰ و مابقی در کمیسیون ماده ۷۷ برای لزوم تسریع در پرداخت، رای صادر شده ولی هنوز این بدهی ها پرداخت نشده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.