ممنوعیت برپایی سفره های بزرگ افطار در ازبکستان

اداره دولتی امور مذهبی مسلمانان ازبکستان برپایی سفره های بزرگ افطار در مساجد، کافه ها و رستوران های این کشور را ممنوع کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سرویس ازبک رادیو اروپای آزاد، «عبدالعزیز منصور» معاون ریاست اداره امور مسلمانان ازبکستان اعلام کرد برپایی سفره های بزرگ افطار در مساجد، کافه ها و رستوران های این کشور با هدف جلوگیری از اسراف، ممنوع است.

وی افزود: در زمان پیامبر اسلام محمد (ص) افطار تنها برای افرادی بود که چیزی برای خوردن در اختیار نداشتند. با این حال امروزه سفره افطار در برخی موارد به مظهر اسراف و فخرفروشی بدل شده است.

در همین راستا از مسلمانان ازبکستان خواسته شده است تا به جای برپایی مراسم های بزرگ افطار، گروه های کوچک مردم را به خانه های خود دعوت و از آن ها پذیرایی کنند.

منصور در این رابطه می گوید: در مکه مراسم افطار به این علت برگزار می شود که مردم (زائران) خانه ای برای خودشان ندارند. ولی مردم ما خود خانه دارند و باید روزه خود را آنجا و در جمع خانواده خود افطار کنند!

کافه ها و رستوران های تاشکند، پایتخت ازبکستان هرساله در ماه مبارک رمضان منوی غذای مخصوص افطار را تدارک می بینند. با این حال با قانون جدید، امسال در پایتخت و دیگر شهرهای ازبکستان خبری از سفره های بزرگ افطار نخواهد بود.

برخی کارشناسان ممنوعیت سرو افطار در ازبکستان را تحت تاثیر دلایل امنیتی عنوان می کنند که گروه بزرگی از مردم را در معرض خطر قرار می دهد. با این حال دولت ازبکستان خود تاکنون در این رابطه موضع گیری نداشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار