بریز و بپاش‌های سعودی‌ها در مراسم افطاری

هزینه یک ماه افطاری در هر مسجد عربستان 45 میلیون ریال معادل یک‌ میلیون و 200 هزار دلار است.

بریزوبپاش سعودی‌ها در مراسم افطاربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه العربیه؛ همزمان با ماه رمضان تقریباً تمامی مساجد عربستان با برگزاری مراسم افطار پذیرای روزه‌داران هستند.

برخی بر این باورند که برگزاری چنین مراسمی در مساجد عربستان نیازمند هزینه‌های بالایی است و حجم زیادی از مواد غذایی به‌واسطه برگزاری مراسم افطار در مساجد عربستان هدر می‌رود. عده‌ای نیز خواستار سازمان‌دهی مراسم افطار در مقیاس بزرگ‌تر هستند. این در حالی است که بیشتر متقاضیان افطار در مساجد عربستان افراد بی‌بضاعت و مهاجران کم‌درآمد هستند.

ایمان الغباوی، روزنامه‌نگاری است که به بررسی سرانگشتی هزینه افطاری در مساجد عربستان پرداخته است.

بر این اساس، یک وعده غذایی افطار هزینه‌ای بالغ‌بر 10 ریال عربستان (کمتر از 3 دلار) دارد. در مساجد هر شهر عربستان روزانه 150 هزار وعده غذایی افطار دریافت می‌کنند که هزینه آن به یک‌میلیون 500 هزار ریال (کمتر از 400 هزار دلار در روز) می‌رسد. به عبارت دیگر، هزینه یک ماه افطاری در هر مسجد عربستان 45 میلیون ریال عربستان معادل یک‌ میلیون 200 هزار دلار می‌شود.

این روزنامه‌نگار سعودی در ادامه گزارش خود آورده است: بخش زیادی از مردم عربستان فقیر هستند و نیاز مبرم به کمک مالی دارند. دولت عربستان به‌جای صرف هزینه‌ای میلیونی برگزاری مراسم افطار در مساجد کشور و سیر کردن وقت شکم نیازمندان بهتر است به اولویت‌بندی نیازهای مردم فقیر، کارگران مهاجر و بیماران محتاج بپردازد.

وی همچنین بر حمایت دولت از سازمان‌های خیریه و دیگر بنیادهای کمک‌رسانی برای یاری‌رسانی به فقرا و نیازمندان تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
خداوند انشالله این مکان مقدس را از شر دشمنانش حفظ نماید
آخرین اخبار