شیراز؛

بیش از یک ‌ششم موقوفه های کشور در فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: بیش از یک ‌ششم موقوفه های کشور در استان فارس قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت ‌الاسلام سید عباس موسوی ادامه داد: بیش از یک سوم اراضی شهر شیراز معادل 12 هزار هکتار موقوفه است که این میزان گواه مشارکت مردم شیراز در امور خیر و وقف است.
وی افزود: آنگونه که باید حق موقوفه ها در استان فارس ادا نشده است به نحوی که از بیش از 200 هزار نفر مستاجر موقوفه ها در شهر شیراز، افزون بر 70 هزار نفر از آنها تاکنون اقدامی برای تحقق نیت واقفان انجام نداده اند.
وی اظهار کرد: برخی از اراضی و موقوفه های استان فارس در گذر زمان به فراموشی سپرده شده و مردم نسبت به حقوق آنها بی اعتنا هستند در حالی که حقوق این موقوفه ها باید احیا شود زیرا بر اساس حکم مراجع، هر گونه عبادت در این اراضی حکم غصب دارد مگر اینکه صاحب آن راضی باشد.
حجت ‌الاسلام موسوی بیان کرد: برای دومین سال متوالی، طرح یاوران واقفان خیر اندیش استان فارس ویژه ماه مبارک رمضان، امسال در 10 موقوفه غیرتصرفی در شیراز با هدف مشارکت هر چه بیشتر مردم در پرداخت حق و حقوق موقوفه ها آغاز به کار کرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: طرح یاوران واقفان خیراندیش فارس با هدف تکریم ارباب رجوع با امتیازات ویژه در این ماه پر خیر و برکت در شیراز اجرا می‌شود .
حجت ‌الاسلام موسوی ادامه داد: موقوفه های بسیاری در استان فارس وجود دارد که مستاجران آنها باید برای تحقق نیت واقفان آن با پرداخت وجوه موقوفه، دین خود را در این مورد ادا کنند.
او بیان کرد: مستاجرانی که در ماه مبارک رمضان نسبت به تنظیم سند موقوفه و پرداخت وجوه آنها اقدام کنند علاوه بر تخفیف، از امتیازهایی مانند شرکت در قرعه‌کشی سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس برخوردار می‌شوند.
حجت ‌الاسلام موسوی بیان کرد: برای اجرای هر چه بهتر این طرح و با هدف آشنایی هر چه بیشتر افراد با قوانین مربوط به موقوفه ها بیش از 20 هزار کتاب ادعیه و قوانین مربوط به موقوفه ها در بین مستاجران موقوفه ها در شیراز توزیع می شود.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: موقوفه ، کشور ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار