اهواز؛

دفن روزانه 1 هزار تن زباله در اهواز به صورت سنتی

معاون خدمات شهری شهردار اهواز از دفن روزانه 1 هزار تن زباله در این شهرستان به صورت سنتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا حلاج اظهار کرد: روش دفن زباله در اهواز نوعی روش نیمه هوازی موسوم به 'فوکوئوکا' است که زباله در محلی موسوم به 'سلول' در ارتفاع 20 متری دفن شده و گاز متان به وسیله لوله از آن خارج می شود و به این ترتیب آب های زیرزمینی آلوده نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در اهواز روزانه 1 هزار تن زباله تولید می شود افزود: اولین سلول پسماند در اهواز حدود 3 ماه است که پر شده و قابل استفاده نیست و با توجه به اینکه سلول جدید هنوز آماده نشده، زباله های شهر اکنون به صورت سنتی دفن می شود.

حلاج اذعان داشت: سلول جدید در حال آماده سازی است که تا 5 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین از اعلام میزان زباله های عفونی و بیمارستانی در اهواز خودداری کرد و گفت: در حال حاضر بیمارستان ها به سیستم بی خطرسازی زباله های عفونی مجهز هستند اما مطب ها و درمانگاه ها فاقد این تجهیزات هستند و پسماندها را به صورت غیربهداشتی به شهرداری تحویل می دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: 1 ماه پیش با ورود دادستانی به این مساله قرار شد که این مطب ها و درمانگاه ها با شهرداری قراردادی برای جمع آوری زباله های عفونی منعقد کنند.

معاون شهردار اهواز هزینه جمع آوری و رفت و روب زباله در این شهر را سالانه 900 میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: با مشارکت شهروندان می توان این هزینه ها را کاهش داد، زیرا اکنون در بعضی محله ها زباله ها روزانه 2  تا 3 نوبت جمع آوری می شود.

علیرضا حلاج با بیان اینکه برنامه تفکیک پسماند از مبداء در دستور کار است خاطرنشان کرد: انتخاب مشاور در حال انجام است و قرار است کارخانه کمپوست با مشارکت بخش خصوصی احداث شود.

وی تولید برق از زباله را از برنامه های آینده شهرداری عنوان کرد که اکنون در مرحله مطالعات است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.