سمنان؛

شناسایی ۲.۱میلیون هکتار مناطق سیل خیز در سطح استان

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به ۲.۱ میلیون هکتار مساحت سیل‌خیز در استان گفت: برای 150 تا 160 هزار هکتار آن عملیات آبخیزداری صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدهادی نوچه با اشاره به وجود مشکل خشکسالی در منطقه کویری سمنان اظهار داشت: می‌توان با استفاده مناسب و برنامه‌ریزی برای بارش اندک سالانه در استان از میزان بارندگی موجود استفاده مناسب را برد.

وی با بیان اینکه انتقال آب دریای خزر به استان سمنان ضروری است خاطرنشان کرد: مساحت زیادی از استان سیل‌خیز بوده که می‌توان با اجرای طرح‌های آبخیزداری از تهدید سیلاب به‌عنوان یک فرصت بهره برد.

معاون اداره کل منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان سمنان گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری هرز آب کنترل‌شده و از ایجاد سیل نیز جلوگیری می‌شود.
نوچه خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری علاوه بر کنترل روان آب‌ها و بالا رفتن میزان نفوذ آب در سفره‌های زیرزمینی، از فرسایش خاک نیز جلوگیری می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از مطالعه 17 طرح آبخیزداری در مناطق سیل‌خیز استان خبر داد و گفت: متأسفانه به علت کمبود اعتبار این طرح‌های مطالعه شده تاکنون اجرا نشده‌اند.

نوچه با اشاره به وجود 2.1 مناطق سیل‌خیز استان گفت: تاکنون برای 150 تا 160 هزار هکتار آن عملیات آبخیزداری صورت گرفته است.
وی با اشاره به‌ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح مناطق سیل‌خیز استان گفت: برای اجرایی شدن این طرح‌ها حدود یک میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اجرای درست طرح‌های آبخیزداری کنترل صحیح روان آب‌ها انجام‌شده و علاوه بر حفظ خاک از بروز سیلاب نیز جلوگیری می‌شود.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار