سازمان ملل: 7 هزار عراقی از فلوجه خارج شده اند

بیش از هفت هزار عراقی موفق شده اند از طریق دالان امنی که نیروهای عراقی ایجاد کرده اند از فلوجه خارج شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مسئول سازمان ملل متحد دوشنبه اعلام کرد بیش از هفت هزار عراقی در چند روز گذشته از طریق دالان امنی که نیروهای عراقی ایجاد کرده اند از فلوجه فرار کرده اند.

لیز گراندی معاون فرستاده سازمان ملل متحد به عراق به خبرنگاران گفت: «اردوگاههایی که در خارج از فلوجه برای ایجاد سرپناه برپا شده درحال حاضر پر شده است و شرایط داخل این شهر بدتر از آن است که پیش بینی می شد.»  

 گراندی افزود: مردمی که از فلوجه خارج شده اند همه چیز را از دست داده اند ، آنها بدون اینکه چیزی با خود به همراه بیاورند فرار کرده اند.» و افزود این شهر که از ژانویه 2014 در کنترل داعش است با «کمبود شدید مواد غذایی» روبرو است.
 
وی تاکید کرد: «بیش از هفت هزار نفر در چند روز گذشته خارج شده اند.»  وی تاکید کرد: «هشت اردوگاه که اخیرا برپا شده درحال حاضر پر شده است و آژانسهای سازمان ملل متحد برای برپایی اردوگاهی جدید، مرکز بهداشتی سیار و تامین آب شرب و غذا برای آوارگان تلاش می کنند.»‌
 
وی از کمبود حمایت مالی بین المللی از این تلاشها ابراز نارضایتی کرد و افزود این سازمان به حدود 60 میلیون دلار برای کمک به خانواده هایی که از فلوجه فرار کرده اند نیاز دارد. و تاکید کرد: « ما درحال حاضر این مبلغ را در اختیار نداریم.»

 گراندی افزود: «الان زمان همبستگی با ساکنان فلوجه است که داعش آنها را وحشت زده کرده است.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار