نیروهای عراقی‌ها در اندیشه گشودن جبهه‌های جدید برای از پا درآوردن داعش

منابع عراقی از گشودن جبهه‌های جدید ضد داعش در موصل، به موازات عملیات در فلوجه حمایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاخبار، حاکم الزاملی، رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق، ضمن حمایت از گشودن جبهه جدید از سوی نیروهای این کشور در جبهه موصل، گفت: گشودن جبهه دوم داعش را دچار تشتت و فروپاشی می کند.

وی افزود: توافق مشروطی در داخل کمیته امنیت و دفاع مجلس وجود دارد که آزاد سازی موصل به دست ارتش عراق و نیروهای مبارزه با تروریسم صورت گیرد. ارتش توان و امکانات لازم را برای گشودن جبهه دیگری علیه داعش دارد به شرط اینکه بخشی از اقدامات نظامی ویژه نبرد فلوجه معطوف عملیات جدید شود.

رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد: نیروهای مردمی در عملیات آزاد سازی موصل نقشی مشابه نبرد فلوجه ایفا خواهند کرد و این اتهامات ناروا به نیروهای مردمی را از بین می برد.

از سوی دیگر، معین کاظمی از فرماندهان حشدالشعبی عراق با اشاره به تحرکات و اعزام نیرو و تجهیزات به جنوب موصل گفت: هدف از اعزام نیروهای امنیتی به جنوب موصل سرگرم کردن دشمن است.

وی خواستار حمایت تجهیزاتی دولت از نیروهای مردمی در زمینه تجهیزات و ادوات نظامی برای مشارکت در نبرد آزاد سازی شهر موصل شد.

این در حالی است که همواره این بحث و جدل وجود دارد که ابتدا باید تکلیف نبرد فلوجه مشخص شود و آنگاه به نبرد بزرگ موصل پرداخته شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار