گزارش سازمان ملل درباره روند تحقیقات عاملان بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه

کمیته حقیقت یاب سازمان‌ملل، ویژه تحقیق درباره شناسایی عاملان بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه، از پیشرفت در روند تحقیقاتش خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل در دومین گزارش خود به شورای امنیت، از پیشرفت در موضوع تعیین مسئولان حملات شیمیایی در سوریه حکایت دارد.

در این گزارش آمده است: تحقیقات درباره 9 مورد حمله شیمیایی که مورد بررسی قرار گرفته، با پیشرفت همراه بوده است. گزارش بعدی در اوت آینده به شورای امنیت ارائه خواهد شد.

در گزارش مذکور اشاره‌ای به اینکه گزارش آتی نهایی یا جمع بندی خواهد بود، نشده است.

در مقابل، محققان سازمان ملل اعلام کردند تعیین مسئولان هنوز به اطلاعات کافی نیاز دارد و باید شواهد محکم و قابل استناد پیدا شود.

اعضای کمیته حقیقت یاب سازمان ملل همچنین از کشورهای عضو و طرف های منطقه ای خواستند اطلاعات سریع به محققان بدهند و از دولت سوریه نیز درخواست مشابهی را مطرح کردند.

سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی در اوت 2015، کمیته حقیقت یابی را تشکیل دادند که 24 محقق را شامل می شود و نام آن «راهکار تحقیق مشترک» است. این کمیته مسئول بررسی حملات شیمیایی در سوریه به ویژه حملاتی که با گاز کلر صورت می گیرد است. شورای امنیت ماموریت این کمیته حقیقت یاب را قابل تمدید اعلام کرده و این کمیته در نوامبر تحقیقات خود را با هدف مشخص کردن طرف های مسئول این حملات شیمیایی آغاز کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
امریکا مانند عربستان به سازمان ملل فشار می اورد نتیجه را برعکس اعلام می کنند همینجوری که تاکنون بارها دروغ گفته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
ارتش بشار اسد
آخرین اخبار