برای نخستین بار؛

رژیم کودک کش، رئیس کمیته سازمان ملل در خصوص حمایت از غیرنظامیان شد

برای نخستین بار، رژیم صهیونیستی ریاست یکی از شش کمیته دائم سازمان ملل را بر عهده گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتن پست، رژیم کودک کش اسرائیل روز گذشته به ریاست ششمین کمیته دائم سازمان ملل منصوب شد. این نخستین بار است که این رژیم از زمان پیوستن به سازمان ملل در سال 1949 ریاست یکی از شش کمیته دائم سازمان ملل را برعهده می گیرد.

کمیته قانون و یا کمیته ششم سازمان ملل بر پرونده های مرتبط با قوانین بین الملل، حمایت از غیرنظامیان و نقض قوانین از سوی کشورها نظارت می کند.

"دانی دانون،" نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد: من مفتخرم نخستین اسرائیلی هستم که به این سمت منصوب می شوم. اسرائیل در زمینه قانون بین الملل و مبارزه با تروریسم در جهان پیشگام است. خوشحالیم به ما فرصتی داده شد تا با کشورهای جهان به تبادل اطلاعات بپردازیم.

با وجود آن که نقش این کمیته تا حد زیادی نمادین است، ریاست آن به رژیم صهیونیستی این فرصت را خواهد داد تا نقش بیشتری در امور رایج سازمان ملل ایفا کند.

پیشتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای نامزدی اسرائیل برای ریاست کمیته ششم سازمان ملل را محکوم کرده بود. این جنبش روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: این تصمیم یک رسوایی برای سازمان ملل و تخطی از قوانین این سازمان به حساب می آید. 

حماس همچنین نامزدی رژیم صهیونیستی را فاجعه بار توصیف کرد و گفت این اقدام سبب تشویق اسرائیل به ادامه سیاست تروریسم علیه ملت فلسطین خواهد شد.

کشورهای اروپایی اسرائیل را نامزد ریاست ششمین کمیته مجمع عمومی سازمان ملل کردند که در زمینه مبارزه با تروریسم و قوانین بین الملل فعال است. این کمیته بر پروتکل های ضمیمه به کنوانسیون چهارم ژنو در خصوص حمایت از غیرنظامیان در زمان جنگ و نیز نقض قوانینی که از سوی کشورها صورت می گیرد، نظارت دارد.

بطور معمول، ریاست این کمیته میان گروه های مختلف جابجا می شود و امسال نیز نوبت به گروه غرب اروپا رسیده بود که همگی بر سر نامزدی رژیم صهیونیستی برای ریاست آن به توافق رسیدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
به عبارتی بگو گله گوسفندرا سپردند به گرگ
آخرین اخبار