سرفصل های درس مهارت های زندگی تا 2 هفته دیگر نهایی می‌شود

رییس مشاوره دانشگاه تهران از نهایی شدن سر فصل های مهارت های زندگی تا 2 هفته دیگر خبر داد.

حمید پیروی رییس مرکز مشاوره دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: درس مهارت زندگی از سال 86 بر اساس مصوبات آموزشی دو واحدی به صورت اختیاری در بعضی از دانشکده های دانشگاه تهران ارائه شد.

وی ادامه داد : اما اکنون وزارت علوم در بخشنامه ای "تدریس واحد درسی مهارت‌های زندگی دانشجویی" را به  تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی و مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی درمقطع کاردانی و کارشناسی ابلاغ کرده است.

پیروی افزود: ما در نظر داریم که این سرفصل‌ها را در قالب ۱۷ جلسه آموزشی تنظیم کنیم و همچنین در این تنظیمات مسائل و مشکلات جوانان و دانشجویان امروزی در کنار ملاحظات اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته می شود.

رییس مرکز مشاوره دانشگاه تهران تصریح  کرد: دانشگاه‌ها از مهر ماه سال جاری می توانند این درس را ارائه کنند. در حال حاضر یک کمیته در دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تشکیل شده و مشغول بازنگری سرفصل هایی این درس هستند.

رییس مرکز مشاوره دانشگاه تهران یادآور شد: در حال حاضر مراکز مشاوره تمام دانشگاه‌ها درخواست شده نقطه نظرات خود را در مورد سرفصل ها ارائه دهند تا سرفصل ها در این کمیته بازنگری شود. به احتمال زیاد ۱۰ روز تا 2 هفته دیگر سرفصل های پیشنهادی دراین کمیته قطعی می شود.

گفتنی است، با توجه به تصویب دو واحد درس آموزش مهارت‌های زندگی دانشجویی، دفتر مشاوره و سلامت سرفصل و محتوای آموزشی درس مهارتهای زندگی را تعیین می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار