قم؛

مكانیزه‌سازی ۱۰ پل عابر پیاده در سال جاری

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری قم از برنامه‌ریزی برای مكانیزه‌سازی ۱۰ پل عابر پیاده در سال جاری در شهر قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از قم ؛حسین شعبان‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی برای نصب ۲۵ پل عابر پیاده در سطح شهر قم در سال جاری اظهار داشت: تا كنون هفت پل نصب شده و به صورت موقت در اختیار سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: از این میان ۱۰ پل استعداد نصب پله برقی یا آسانسور را دارد كه برای نصب آنها هم پیگیری‌ها در حال انجام است تا قراردادها آماده شده و كار تا پایان سال شكل بگیرد.
 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری قم با اشاره به اینكه اغلب معابر شهر قم پیاده‌روهای عریضی ندارند اضافه كرد: در مكان‌هایی كه امكان نصب پله برقی در چهار طرف را ندارند٬ تلاش می‌كنیم از آسانسور استفاده كنیم تا سالمندان و كودكان بهتر بتوانند از پل‌ها استفاده كنند. 

به گفته وی٬ پل‌ها در معابری مكانیزه می‌شوند كه پر سرعت بوده و عرض مناسبی هم داشته باشند. موضوع دیگری كه در نظر گرفته می‌شود٬ میزان استفاده مردم از آن معبر است. به عنوان مثال در خیابان شهید صدوقی حداقل دو پل نیاز به مكانیزه‌سازی دارند. 

شعبان‌زاده ابراز داشت: برای نصب یك پل عابر پیاده تقریبا ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار لازم است اما اگر قرار باشد این پل به پله برقی در چهار طرف مجهز شود٬ به هزینه ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال می‌رسد. 

به گفته وی٬ نصب آسانسور مقداری كم‌هزینه‌تر است و تقریبا با ۶ میلیارد ریال می‌توان یك پل عابر با آسانسور احداث كرد. 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری قم با اشاره به اثرات مكانیزه كردن پل‌های عابر گفت: بر اساس مطالعات وقتی یك پل غیر مكانیزه در منطقه‌ای تنها ۲۰ درصد استفاده می‌شود٬ به پله برقی مجهز شود٬ استفاده از آن تا ۹۸ درصد بالا می‌رود چرا كه گروه‌های خاص از جمله بیماران٬ معلولان٬ كودكان و سالمندان بهتر می‌توانند از آن بهره بگیرند. 

انتهای پیام/پ
 

برچسب ها: شهرداری قم ، مکانیزه ، پل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.