بجنورد؛

مجهزشدن هزار و 200 چاه به کنتور هوشمند

هزار و 200 چاه خراسان شمالی به کنتور هوشمند مجهز شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: تاکنون در استان هزار و 200 چاه خراسان شمالی به کنتور حجمی مجهز شد.

وحید واسطه با اشاره به وضعیت نامناسب دشت‌های استان گفت: با هدف جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه‌ها، طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب اجرا شد که بسیار تأثیرگذار بود.

وی افزود: تاکنون 100درصد چاه‌های کشاورزی برقی استان مجهز به کنترل هوشمند شده و سایر کنتورهای دیزلی، پس از برقی شدن، هوشمند می‌شود.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اضافه برداشت آب از چاه‌های مجاز این استان سه برابر چاه‌های غیرمجاز شده است، گفت: هم اکنون 103میلیون متر مکعب آب از چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری در استان، اضافه برداشت می‌شود.

واسطه، هدف از نصب این کنتورها را کنترل مصارف آب و ایجاد شرایط مناسب مدیریت منابع آب زیرزمینی عنوان کرد و گفت: این کنتورها قابلیت مدیریت حق آب کشاورز را دارند و به‌ محض اتمام حق آبه کشاورز، کنتور خود به ‌خود آب را قطع می‌کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 88نصب کنتورهای هوشمند آب در استان، آغاز و تا پایان خرداد امسال به اتمام رسید، گفت: خراسان شمالی جزء نخستین استان ‌هایی است که نصب کنتورهای هوشمند را به اتمام رساند.

به گفته واسطه، با نصب این کنتورها در این مدت در دشت‌های اسفراین، میزان افت آب از 100سانتی‌متر به 30 سانتی‌متر کاهش‌یافت. تجهیز تمام چاه ‌های خراسان شمالی به کنتور هوشمند 24 میلیارد تومان اعتبار دارد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.