بجنورد؛

سرچشمه شوقان پذیرای گردشگران +تصاویر

سرچشمه شوقان خراسان شمالی پذیرای گردشگران و مسافران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، در فاصله حدود 5/1 کيلومتري از شمال غربي ميدان امام خميني شهر شوقان چشمه زيبا و معروفي به نام سرچشمه شوقان قرار دارد .

اين چشمه در مجاور يک کوه واقع شده و آب آن از زير چندين نقطه از شکاف‌هاي کوه خارج مي شود . آب اين چشمه برای شرب داخل شهر و کشاورزي مورد استفاده قرار می گیرد .

طبق تحقيقات محلي اين چشمه اصلي ترين چشمه منطقه بوده و علت تشکيل شهر شوقان و سکني گزيدن اهالي در مجاور آن بوده است .

آب اين چشمه پس از گذر از باغات و مزارع وارد جوي‌هاي شهر شده و فضاي سبز شهر را آبياري مي‌کند .

در مجموع اين چشمه بدليل برکتي که براي شهر دارد و باعث تبديل شدن اين مکان به يک منطقه گردشگري شده است، بسيار حائز اهميت است.

چنار کهنسال شهر شوقان نيز که در ميدان مرکزي شهر قرار دارد و در فهرست آثار طبيعي ملي کشور به ثبت رسيده است، از آب اين چشمه سيراب مي شود .

شهر شوقان دارای آب و هوای کوهپایه‌ای و معتدلی است که درشمال آن کوه آلاداغ ودرجنوب آن کوههای سالوک وبهار قرار دارد .

عمده محصولات کشاورزی این منطقه گندم و جو است .این شهر از نظر تولید صیفی جات مخصوصا گوجه فرنگی و خیار از قطب‌های منطقه محسوب می‌شود

این شهر جاذبه‌های گردشگری فراوانی از جمله کوهستان‌های ییلاقی بسیار زیبا و خوش آب و هوا دارد.

زبان گفتاری مردم شوقان فارسی، کرمانجی و ترکی است .

اين شهر از لحاظ تاريخي قدمت زيادي دارد به طوري كه تعدادي از جهانگردان مشهور از شوقان به عنوان سرزميني آباد و با مردماني مهمان‌نواز كه به زبان پارسي و تركي سخن مي‌گويند ياد كرده‌اند .

جاذبه های گردشگری شوقان

سرچشمه شوقان ؛ کوچه باغ های زیبای شوقان؛ غار امر شوقان ؛ غار گنج کوه ، قلعه کفش دوزک ؛ دره بنینزو ؛ کوه بهار، هفت امام ناویا ؛ قلعه سنگی طبر، لق لق طبر ؛ جنگل کرکوی آلاداغ شوقان وچشمه ها وطبیعت زیبای فراوان دراین کوه، قزلر قلعه جغدی ،اوغلان قلعه جغدی ؛دره زیبای چهار بید ، تپه امیر شوقان ؛ شاهزاده اسماعیل چپه ؛ وجود امامزادگان در این بخش به اهمیت و زیبایی آن افزوده است سرچشمه شوقان تنها محل تفریحی با سرچشمه های زیباست که کوچه باغهای زیبا و بی نظیر نیز در اطراف آن واقع شده است .

سرچشمه شوقان پذیرای گردشگران +تصاویر

سرچشمه شوقان پذیرای گردشگران +تصاویر

سرچشمه شوقان پذیرای گردشگران +تصاویر


سرچشمه شوقان پذیرای گردشگران +تصاویر

سرچشمه شوقان پذیرای گردشگران +تصاویر


انتهای پیام /آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.