اوحدی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

همه اعزام های ماه رمضان هوایی انجام می شود

رییس سازمان حج و زیارت گفت: اعزام همه زائرانی که در ماه مبارک رمضان به عتبات عالیات مشرف می شوند به صورت هوایی است.

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به وضعیت اعزام به عتبات عالیات در ماه رمضان گفت: امسال برای اولین بار تمامی برنامه اعزام زائران در ماه مبارک رمضان به طور کامل انجام شد و همه زائران ها به صورت هوایی اعزام شدند .

وی در ادامه افزود: برنامه ویژه ای زا در شب های قدر داریم چرا که استقبال بسیار خوبی از سوی مردم برای اعزام در این ایام صورت گرفته به طوری که شاید با مشکل اقامتی در کشور عراق روبرو شویم از این رو در سفری که امروز به این کشور داریم در خصوص افزایش ظرفیت اماکن اقامتی مذاکراتی را خواهیم داشت.

اوحدی با اشاره به افزایش ظرفیت اعزام به عراق یادآور شد: با توجه به تجربه افزایش 90درصدی اعزام زائران به عتبات عالیات در ایام نوروز، در جلسه  شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری مصوبه ای مبنی بر افزایش اعزام به عتبات در طول سال داشتیم.

وی در ادامه افزود: از این رو در این سفر  ظرفیت های موجود در این کشور برای میزبانی زائران را بررسی می کنیم و با طرف های عراقی مذاکراتی را در این خصوص خواهیم داشت.

اوحدی تصریح کرد: بر همین اساس امیدواریم در سال 95افزایش ظرفیت 90درصدی اعزام به عتبات در سال 95محقق شود و عدد اعزام زائران به یک و نیم میلیون نفر برسد.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه به هیچ وجه نمی خواهیم با افزایش اعزام کیفیت خدمات کاهش یابد، تامید کرد: با توجه به فضای کشور عراق از زائران میخواهیم فقط از مجاری قانونی و کاروان های زیر نظر سازمان حج و زیارت  برای تشرف به عتبات عالیات استفاده کنند چرا که تنها این کاروان ها دارای قرارداد تامین امنیت زائران با دولت عراق هستند ضمن اینکه تنها کاروان های حج و زیارت هستند که تحت پوشش کامل بیمه ای و خدمات پزشکی هستند.

وی با اشاره به اینکه این سفر دو روزه خواهد بود، عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف این سفر بازدید و بررسی پروژه های در حال ساخت خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار