پوشش ۹۷۰ هزار نفری دانش‌آموزان در طرح شهاب

مدیر پژوهش، طرح و برنامه مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: در سال تحصیلی آینده 970 هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح شهاب قرار می‌گیرند.

رضا گلشن مهرجردی مدیر پژوهش، طرح و برنامه مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص طرح شهاب برای سال تحصیلی آینده گفت: علاوه بر مناطقی که طی دو سال اخیر تحت پوشش قرار گرفته‌اند، امسال 128 منطقه دیگر نیز اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: در سال اول اجرای این طرح، 32 منطقه با حدود 138 هزار دانش‌آموز پایه چهارم و در سال 94 – 95  نیز، 64 منطقه با حدود 386 هزار دانش‌آموز پایه چهارم و پنجم تحت پوشش قرار گرفتند.

گلشن مهرجردی با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده مجموعا 192 منطقه آموزشی با جمعیت دانش‌آموزی حدود 970 هزار نفر در طرح شهاب شرکت می‌کنند، عنوان کرد: به این ترتیب
هر اداره کل آموزش و پرورش 6 منطقه آموزشی را تحت پوشش برنامه ملی شهاب قرار داده است.

مدیر پژوهش، طرح و برنامه مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: معلمان مجری طرح شهاب حتما باید آموزش‌های لازم برای اجرای این طرح را ببینند. در این راستا، بعد از پایان ماه رمضان در 4 قطب کشور مدرسان شهاب آموزش داده می‌شوند و این مدرسان، آموزگاران و مدیران و دیگر مجریان را تحت آموزش قرار می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که امسال نزدیک به 500 نفر مدرس برای آموزش در نظر گرفته شده است، گفت:  آموزش‌های مدرسان در 4 قطب شامل استان‌های یزد، شهرستان‌های تهران (دو نوبت) و همدان، انجام می‌شود.

گلشن با بیان اینکه در هر دوره 120 الی 130 نفر تحت تعلیم قرار می‌گیرند، افزود: اعضای کمیته علمی و فنی طرح شهاب، تدارک محتوای علمی و تدریس در این برنامه را بر عهده دارند.

وی گفت: اجرای سراسری این طرح از سال 1393 با تحت پوشش قرار گرفتن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی آغاز شد و اکنون ضمن توسعه آن در مناطق بیشتری از کشور، دانش‌آموزان سال پنجم و ششم دبستان را نیز شامل می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار