موتورسواران 92 درصد قربانیان تصادف در بوشهر

در دو ماه اول امسال موتورسواران 92 درصد قربانیان تصادفات درون شهری در استان بوشهر بوده اند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: براساس آمارپزشکی قانونی در دو ماه امسال آمار قربانیان تصادفات در حوزه درون شهری استان 13 نفر بوده که نسبت به پارسال 8 درصد افزایش نشان می دهد.

سرهنگ قدرت الله کشکولی افزود: فقط یک نفر از تلفات سوانح رانندگی، سرنشین خودرو بوده‌اند و 12 نفر دیگر را موتورسواران تشکیل می‌دهند و به این ترتیب در دو ماه اول امسال 92 درصد قربانیان سوانح رانندگی درون شهری در استان بوشهر موتورسوار بوده‌اند.

وی تاکید کرد: بیشترین تصادفات موتورسواران در شهرهای بَنَک، بندر امام حسن و کاکی رخ داده است که ایستگاه راهنمایی رانندگی ندارند.

 سرهنگ کشکولی، اعتماد به نفس کاذب ،سرعت غیرمجاز ،سبقت و توقف نابجا،رعایت نکردن فاصله مناسب ،خستگی و عصبانیت را از جمله عواملی دانست که منجر به بروز تصادف می‌شود و افراد می‌توانند با مدیریت آنها از ایجاد سانحه جلوگیری کنند.


 رئیس پلیس راهور استان بوشهر بیان کرد: تخلف‌های موتورسواران، مانند عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت، تردد در پیاده روها، تغییر ناگهانی مسیر و استفاده نکردن از کلاه ایمنی باعث حوادث جبران ناپذیری شود.

وی تصریح کرد: پلیس راهور استان بوشهر، با ارائه آموزش‌های تخصصی، اجرای طرح ترافیکی، توقیف، و استفاده از کلاه ایمنی سعی در کاهش تصادفات دارد.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.