قم؛

باید و نباید های نوشیدنی های ماه رمضان

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به روزه داران توصیه می شود،نوشیدنی های مخصوص ماه رمضان مثل شربت آبلیمو، خاکشیر، تخم شربتی،کاسنی، می تواند به کاهش تشنگی و عطش در ماه مبارک رمضان کمک کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ روزه داری در فصل گرما دچار کم آبی بدن می شود،آب بدن مهمترین عاملی است که می تواند برای روزه داران باعث مشکلات زیادی شود و حتی جان فرد را به خطر اندازد.

بین افطار تا سحر روزه داران می توانند از نوشیدنی هایی مثل چای کمرنگ، آب میوه های طبیعی و انواع میوه های تابستانی استفاده کنند،چای به دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدان و ضد سرطان برای بدن مفید است، اما چای به دلیل مدر بودن باعث می شود مقدار بیشتری از آب بدن دفع شود.

یکی از راههای مقابله با تشنگی در ماه مبارک رمضان شربت آبلیمو می باشد و احساس تشنگی را در روزه داران برطرف می کند.

از دیگر نوشیدنی های ماه رمضان شربت خاکشیر و تخم شربتی خنک کننده و ضد عطش هستند و می توانند آب را درون دانه های خود نگه دارند و به تدریج آن را به بدن برسانند. در نتیجه نیاز بدن را به مدت طولانی تر نسبت به آب تامین می کند.

دربین عرقیات سنتی، فقط کاسنی خاصیت خنک کنندگی بدن را دارد، از این رو پیشنهاد می شود نوشیدنی های مخصوص ماه رمضان مانند خاکشیر را با کمی کاسنی و گلاب مخلوط و سپس استفاده کرد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار